5 המהלכים המרתקים של 2022

כמדי שנה, אנחנו מסתכלים על הנעשה מסביב לגלובוס, מעריכים את הקולגות שלנו  – ומותר להודות, קצת מקנאים

 

יש סוסים שמדברים איסלנדית

לשכת התיירות של איסלנד כיכבה אצלנו גם בשנה שעברה, כאשר יצרה סרטון מחווה לדרך המגושמת שבה הציג מארק צוקרברג את המטאוורס, הפרויקט העתידני של פייסבוק, שכרגע עושה רושם מעט מקרטע. הפעם, המדינה בעלת האוכלוסייה הזעירה והנופים העצומים יצרה מיזם שבמסגרתו לפני צאתכם לחופשה אתם נרשמים באתר ייעודי. ואז, מיילים שמופנים אליכם כאשר אתם במהלך החופשה מועברים ללהקה של כמה עשרות סוסי בר מקומיים, שלרשותם עומדת מקלדת ענקית. כאשר הסוסים דורכים אקראית על המקשים – נשלחת בשמכם הודעת "אני מחוץ למשרד" שמנוסחת בסוסית-איסלנדית קולחת. קרי, הקלדות אקראיות לגמרי. הרעיון: זה עונשו של מי שמטריד אתכם בחופשה במקום כל כך מדהים.

האלגוריה של האליגטור

גן החיות של לונדון הוא מאתרי התיירות המוכרים בעולם. אנשי הצוות רצו להסב את תשומת הלב העולמית לתעשייה שעושה שימוש בעורות של חיות נכחדות, שנאסר לייצא אותן. תיק שנתפס בנמל התעופה הית'רו והוכן מעורו של תנין סיאמי, בעל חיים שנמצא בסכנת הכחדה השימוש בעורו, הוצב בתצוגה שבה אמורים להיכלל תנינים. כל כך פשוט, וכל כך מזעזע.

 

 

אתה לוזר, כלומר ווינר

ענקית הצעצועים האסברו השיקה בהולנד קמפיין שהתמודד עם כך שרבים מהמשחקים המשפחתיים, שאמורים להיות חוויה פסטורלית ומגבשת, הופכים בסוף לקטטה מורטת עצבים כאשר ילדים מפסידים ומשתוללים מזעם. בשיתוף עם פסיכולוגים של ילדים, הקמפיין הציג את העובדה שילדים זועמים, מתוסכלים ומשתוללים כאשר הם מפסידים כתופעה טבעית, ואפילו טובה ומלמדת. טוב שילד יפסיד ויתמודד עם הפסדים, גרס הקמפיין באמצעות צילומים של ילדים בשלבי טנטרום שונים.

 

 

קורונה והצל

קמפיין חוצות שמוקם בעיר החוף והקיט ברייטון שבריטניה. בירה קורונה המקסיקאית חטפה מכה כואבת כאשר המגפה שנשאה שם זהה התחילה להתפשט בעולם. על רקע זה מגיע הקמפיין המרהיב הזה: "קיר" של צמח מטפס שבו נגזם בקפידה מסר שמתגלה רק כאשר השמש נעה ומטילה צל בדמות בקבוק על שלט חוצות גדול. והמסר? הכל טבעי בבירה הזו.

 

כוחותינו תוקפים בכל החזיתות

אדידס בריטניה החליטה להיכנס עם הראש בקיר ולהציג קמפיין חוצות שעובר על כללי המותר ואסור ובוודאות יגרום לכך שיינקטו נגדה סנקציות. וכך, שלטי חוצות הציגו עשרות חזות נשיים חשופים משלל מבני גוף, מוצאים, ממדים וגילאים. בכך יצאה אדידס כנגד משטר הרודנות של חזיות הספורט האחידות והלא מושלמות. לכל אישה מגיעה החזייה שמותאמת בדיוק לגוף שלה, אמר הקמפיין. ואת הרעש שהוא חיפש הוא כמובן השיג.