10 מהלכי הקריאייטיב של השנה בעולם

אנחנו אוהבים במיוחד את אלה שמצליחים לייצר חשיפה אורגנית בתקשורת

זה הזמן הזה בשנה שבו אנחנו מזמינים אתכם להישען אחורה, להקליק על הלינקים, לפרגן – ולקנא ברעיונות החכמים, במוכנות של טאלנטים לצחוק על עצמם ללא חשש ובמותגים שמוכנים ללכת רחוק מאוד. הנה עשרת הקמפיינים הכי יצירתיים (ולעתים משוגעים) של 2024, שליקטנו בהנאה מרחבי הגלובוס

1. מרמייט: רשת ההברחה המחתרתית לארה"ב נחשפת

על פניו, זהו קמפיין שמיועד לבערך מיליון אזרחים בריטים שמתגוררים באורח קבע בארה"ב. אבל בעצם, הוא נועד לכלל הצרכנים של משחת השמרים השחורה והמשונה, שיש לה שונאים ומעריצים מושבעים. הרעיון: מכורים יעשו הכל כדי להשיג את הדבר הזה. הביצוע: מחווה מבריקה לתוכניות דוקו, שלא מפספסת אף ניואנס.

2. איירביאנבי: להתארח בבתים מהסרטים

בהתחלה זה נשמע לא אמיתי, אבל זה כן: כל אחד יכול להזמין לעצמו חופשת חלומות בבית התלוי מתחת לזר ענק של בלונים מהסרט "אפ". ולא רק שם, אלא בעוד דירות ובתים חווייתיים תחת המותג "אייקון". למשל: לישון במיטתו של פרינס המנוח (אנחנו לא היינו מגיעים לשם בלי פנס אולטרה-סגול קטן). לאחר שהמותג נפגם מבעלי דירות שהציגו נכסים מעוצבים ומאובזרים שהתגלו כחורים מטונפים ונידחים, זו הדרך של החברה לומר: חלומות כן מתגשמים.

3. איזיג'ט קושרת עובדות לשלטי החוצות כדי לגייס נשים טייסות

 מן הסתם, המטרה כאן כדי לשדר ערכים של קידמה ועדכנות דרך קמפיין לעידוד נשים להצטרף לקורס הטייס של החברה. אבל אפשר גם לחשוד באיזיג'ט הקמצנית הכרונית, שהיא "בסך הכל" מחפשת דרך מרושעת להוריד את שכר הטייסים. בכל מקרה, כקריאייטיב לקמפיין חוצות שמושך תשומת לב, זה יעיל ביותר.

4. ג'יימס בלאנט מבטיח לשנות את שמו

הזמר שספג במהלך הקריירה שלו ביקורת רבה על הקלישאות הדביקות שבשיריו מפגין פה הרבה מודעות עצמית ("כינו אותי האדם הכי שנוא בפופ"). הוא גם נכנס לדמות הפוץ הבריטי המעצבן באמצעות לא מעט כישרון משחק טבעי. אגב, בלאנט ניצל: בקמפיין הוא קידם ביוטיוב את ההוצאה המחודשת של אלבומו הראשון במלאות לו עשרים, והבטיח לשנות את שמו לכל דבר שבו מעריציו יבחרו – אם האלבום יגיע למקום הראשון בטבלת המכירות בבריטניה. הוא הגיע למקום השביעי.

5. סיינט ג'ון אמבולנס: חזייה ייעודית לביצוע החייאה בנשים

 סיינט ג'ון אמבולנס הוא ארגון שפעיל בעיקר במדינות הקומונוולת' ודואג לחינוך הציבור בכל הנוגע להגשת עזרה ראשונה. ממחקר שהזמין הארגון עלה, כי שליש מהאנשים – גברים ונשים כאחד! – העידו שיחששו לבצע החייאה בנשים, כי המשמעות היא שהם ייאלצו לגעת בחזה שלהן. יותר מזה: הארגון הראה גם כי 95% מהבובות שעליהם מאמנים אנשים לבצע עיסוי חזה הן, למעשה, נטולות חזה (למרות שהן אמורות להיות של אישה צעירה ומכנים אותן קולקטיבית בשם "אנני"). וכך, גם כאשר מלמדים אנשים, הם עושים זאת כשהתנועות שהם לומדים מתעלמות ממבנה הגוף של חצי מהאוכלוסייה. הארגון השיק חזיית ספורט, שעליה נכתב "זה בסדר שתציל את החיים שלי" וגייס ספורטאיות ומשפיעניות להפצת המסר באמצעות טיקטוק. לקמפיין יש מטרה משנית: מלחמה בחיפצון הגוף הנשי. אם כל כך הרבה גברים וגם נשים לא יכולים לתפוס שיש סיטואציות שבהן החזה הנשי אינו אובייקט מיני, טאבו, אנחנו בבעיה.

6. אמזון: אדם דרייבר מקריא ביקורות של רוכשים

קחו שחקן במה וקולנוע בעל רקורד של גילום דמויות רציניות להחריד, ושלמו לו מספיק כדי שיקריא ביקורות משונות שכתבו אנשים שהעניקו דירוג חמישה כוכבים לשורה של מוצרים איזוטריים. בערוץ היוטיוב של אמזון יש הרבה מהם, וזה משונה ומהפנט (ושימו לב לכוכב האמיתי של הסרטונים: הפסנתרן שמופיע לרגע ברקע).

7. אוסלו: זו בכלל עיר?

לשכת התיירות הנורבגית מעבירה כיתת אמן בנושא "קמפיין שלילי בהפוך על הפוך". זה כאילו אצלנו בישראל מישהו ייקח את המם "פתח תקווה לא באמת קיימת" ויבסס עליו קמפיין לתיירות באם המושבות. הממ, אולי עלינו פה על משהו. מלאבסים, אתם יודעים איך למצוא אותנו.

8. O2: דייזי, הסבתא הבוטית

 אולי זהו בסך הכל קמפיין קריאה לפעולה מחוכם של חברת הטלפוניה הבריטית O2, שנועד לעודד את הציבור לדווח על מספרי טלפון שמהם מבוצעות הונאות. ואולי אכן יש כאן אלגוריתם AI שהחברה פיתחה במטרה לבזבז את זמנם של הגנבים והשקרנים באמצעות בוטית שלא יודעת לסיים שיחות. מי יודע. מה שבטוח יש כאן, זה קמפיין מקורי שגם ידע לגרוף כותרות מכל דסקי החוץ של המערכות מסביב לעולם.

9. בריטיש איירווייז: נו לוגו

כאשר אתם מותג שמרגיש חזק ובטוח בעצמו, אתם יכולים להרשות לעצמכם לנקוט את המהלך הקיצוני ביותר שממחיש את זה – קמפיין ללא הלוגו שלכם ושם החברה שלכם (כמעט). וזה בדיוק מה שעשתה חברת התעופה הבריטית, בפרסומות בטלוויזיה וברשת, שלוו בקמפיין חוצות. מבחינה תוכנית, הקמפיין די מזכיר את "הכי בבית בעולם" של אל על. אך כאן, בקמפיין החוצות לא הופיע שמה של החברה, אלא רק הסלוגן "בכל מקום שאליו נלך" ותקריב על מטוס נוסעים שבו נראות ארבע האותיות BRIT (בווידאו שאנו מצרפים כאן מופיע שם החברה בסוף). החברה יודעת היטב שכל מי שמביט בשלטים יודע בדיוק באיזה מטוס מדובר. וזה גם המסר: אתה הצופה יודע שאנחנו אחת מחברות התעופה המזוהות והאהובות בעולם. רק חבל שהיא לא חוזרת לישראל.

10. מועצת מגדלי הטלאים של אוסטרליה: המנגל מאחד אותנו

כמה כישרון, משאבים וטירוף הושקעו במה שהוא בבסיסו "תשדיר שירות" של מועצת חקלאים, כמו אלה שרווחו אצלנו בערוץ הראשון של שנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת. המטרה כאן היא לומר לצרכנים ש-BBQ משפחתי מגשר על פער הדורות. אבל עזבו את ההסברים, פשוט צפו ונסו לא לפספס את כל הרבדים והרמזים על התופעות החברתיות של זמננו (ועל אף שהקמפיין הזה הוא יצירה מבריקה, אנחנו כאן לטרחן ולהזכיר שההתמכרות של המערב לאכילת בשר יומית, הרבה מעבר לצורך של הגוף האנושי בחלבונים מן החי, היא ממחוללי הזיהום העיקריים של העולם. והיא גם לא מוסרית).