פיצחו את השיטה: המיליונרים של יוטיוב

כל עבודה מכבדת את בעליה. למשל – להיות כוכבים בינלאומיים ביוטיוב שווה מיליונים למי שיודע לעשות את זה נכון. במקום הראשון – ילד בן תשע. מה המפתח להצלחה?

ילד בן תשע הרוויח השנה 29.5 מיליון דולר. תעצרו רגע לחשוב על הנתון הזה.

כן, ילדים כוכבים היו בכל הזמנים. תשאלו את מרי וקייט ואשלי אולסן שחיו את זה מגיל 0, ואם הן עסוקות, דברו עם תום אבני. אבל מעולם בהיסטוריה, ילדים לא עשו במו ידיהם כל כך הרבה כסף כמו היום. הם לא סתם ילדים. הם יוטיוברים מתוחכמים, משעשעים וזריזים.

ומה בדיוק עושה הכוכב הגדול, שמקנה לו שווי שוק גבוה כל כך בדירוג רשמי של "פורבס"? שחמטאית גאונה? זמר מופלא? האמת היא שלבכיר היוטיוברים יש כישרון אחר.

תכירו את ריאן קאג'י, בן 9 מטקסס, היוטיובר הרווחי ביותר זו השנה השלישית ברציפות. תחום ההצטיינות שלו הוא: פתיחת אריזות צעצועים – או אנבוקסינג. 27.6 מיליון מנויים ומנויות עוקבים אחריו בשקיקה, וגם עוברי אורח רבים אחרים לא החמיצו את תופעת הרשת. קאג'י הספיק לייצר כמעט אלפיים סרטונים שזכו בסך הכול ליותר מ-40 מיליארד צפיות, שהפופולרי ביותר ביניהם – "אתגר ביצי ההפתעה הענקיות" – קיבל 2 מיליארד צפיות לבדו. מטורף? מטורף.

ריאן הציב כבר בגיל 4, שנת 2015, את החלום שלו לכבוש את יוטיוב. אימא שלו, שהייתה מורה לכימיה בתיכון, זיהתה פוטנציאל – התפטרה – והחלה לעבוד בעמוד היוטיוב של הזאטוט שלה, במשרה מלאה. מאז הוא הספיק להפוך לתעשייה שגדולה אפילו מעמוד היוטיוב שלו – משחקי וידאו שונים באפליקציות שכבר נוצרו סביב דמותו (ואחרים בדרך), סדרת טלוויזיה בכיכובו, אפילו קולקציית פיג'מות.

כמעט אפשר להגיד שאי אפשר לעצור אותו. כמעט – כי במשרד הסחר הפדרלי של ארצות הברית התחילו לחשוד בריאן, שמא הפך ממבקר הגון בדרכו, למפרסם בתשלום ללא הפסקה וללא גילוי נאות. מה שהקפיץ אותם היה הגילוי שברבים מהסרטונים של ריאן, יש המלצה מפורשת לרכישת מוצר. מצד שני, הוא ילד, מה הוא מבין? איפה יצחק קדמן כשצריך אותו?

במקום השני, עוד בחור צעיר, אבל פחות – ג'ימי דונלדסון, בן ה-22 מצפון קרוליינה, שמוכר בכינוי MrBeast, והרוויח השנה 24 מיליון דולר. את הדרך שלו ביוטיוב הוא החל לפלס בגיל 13, ולקח לו זמן לצבור תאוצה, אבל כיום יש לו 48 מיליון עוקבים. עמוד היוטיוב שלו מציג משימות סיזיפיות, צבעוניות ולפעמים מטופשות לחלוטין (לבנות את מגדל הלגו הגדול ביותר, לרוץ מרתון עם הנעליים הגדולות בעולם, תחרויות סיבולת ספורטיביות או אחרות שהמנצחים בהן זוכים בסכומי כסף גדולים, כמו למשל ישיבה על אותו כיסא ברכבת הרים שפועלת במשך שעות). בדומה ליוטיובר הצעיר ממעלה, גם לדונלדסון יש ליין מוצרים על שמו ושיתופי פעולה עסקיים, למשל עם מיקרוסופט. את ההצלחה שלו הוא מתרגם גם לצדקה, כמובן מצולמת, כמו למשל בסרטון ששמו "נתתי בית להומלס". דודו טופז מקנא מלמעלה.

במקום השלישי בדירוג נמצאת קבוצת הספורטאים החובבים Dude Perfect עם 23 מיליון דולר. במקום הרביעי, מנחי הטוק-שואו הגיקים ג'יימס מקליין וצ'רלס לינקולן, רט ולינק (Rhett and Link), שגרפו 20 מיליון דולר; ובמקום החמישי נמצא ערוצו של הגיימר מארק פישבך, Markiplier, ש"הסתפק" ב-19.5 מיליון דולר.

אם כך, מה המפתח להצלחה? לדעת שעמוד יוטיוב מצליח הוא עסק לכל דבר. ככזה, הוא דורש השקעה ותחזוקה יומיומיים. הומור עוזר המון, ואת הצניעות עדיף להשאיר בבית. מי שבא להיות כוכב – צריך ללכת בגדול. כריזמה, ייחודיות, תעוזה וכישרון (המתכון של "רופול"). התכונות האלה קיימות בקרב כל המינים, וכמעט כל דבר יכול להיחשב "כישרון". לכן, יהיה משמח לפגוש בפסגה של 2021, אם אפשר, אישה.

 

Photo: Leon Rush | creativecommons.org/licenses/by/3.0/deed.en | Edited by Unik