אם נדהמתם לקרוא על הילדה בת ה-16 שהקפיצה ביום אחד את המניה של עדיקה ב-22%, כנראה שגם אתם לא מעורים בנבכי הטיקטוק. אז סידרנו לכם מדריך
סביר להניח שלא שמעתם על צ׳רלי דמיליו, עד לרגע שבו הנערה בת ה-16 העלתה סרטון לחשבון הטיקטוק שלה, והקפיצה את המניה של עדיקה (מותג מכירות האופנה הישראלי) ב-22 אחוז. יתכן שחשבתם שזו רשת חברתית שמיועדת לילדים בלבד, אבל אז גיליתם שזו לא רשת חברתית (אלא פלטפורמת יוצרים, כמו יוטיוב) ושהילדים האלה שווים לא מעט כסף (לאותה דמיליו, למשל, יש כ-100 מיליון עוקבים).
אז איך עושים שימוש מסחרי בטיקטוק? לפני הכל, נדרש להבין כמה דברים בסיסיים:
• באפליקציה ניתן להעלות סרטונים שאורכם שנייה עד דקה, שכוללים כל שטות אפשרית.
• את הסרטונים ניתן להקליט, לערוך, להוסיף להם סאונד ולתבל באפקטים.
• המטרה של טיקטוק היא לא ״לחבר בין אנשים״, אלא לחשוף אותך לתוכן שמיועד אך ורק עבורך.
• זה נעשה בעזרת אלגוריתם חכם, שמזהה את הטעם של המשתמש, ומגבש לו פיד שמולבש עליו ומתאים לו במיוחד.
• מרבית הקהל שנמצא בטיקטוק הם דור ה-z (ילידי 1995 עד 2010) ודור האלפא (2010 ומעלה).
• נכון לכתיבת שורות אלה, לטיקטוק יש 800 מיליון משתמשים פעילים בעולם. האפליקציה הורדה 2 מיליארד פעמים בגוגל פליי ואפסטור.
איך לשווק את העסק/מותג שלכם בטיקטוק?
• קודם כל, להבין מי קהל היעד שלך. לזכור שבישראל מרבית הגולשים בטיקטוק הם ילדים ובני נוער.
• אם אתם אכן מנסים לפנות לבני 20 ומטה, אתם במקום הנכון: פתחו חשבון טיקטוק והעלו סרטונים רלוונטיים.
• אל תפחדו להשתטות – זה בדיוק הקטע.
• לכו עם הטרנדים. קלטו מהו הסאונד שהכי הולך, זהו את הריקוד הכי פופולרי, תישארו תמיד עם יד על הדופק כי בטיקטוק הטרנדים משתנים במהירות.
• כדי להגדיל את החשיפה, שתפו פעולה עם משפיענים (כן, גם אם היא בת 16).
• אל תהססו להשקיע בפרסום ממומן, זה עובד גם פה.
• והמלצה שלנו: היעזרו במקצוענים. אנחנו כאן.