יאיר נתניהו וההתנצלויות

לא ברור עם מי בנו של ראש הממשלה מתייעץ לפני שהוא מצייץ, אבל ייתכן שהאירועים האחרונים יגרמו גם לו להפנים שהזירה השתנתה

ציטוט החייזרים של יאיר נתניהו הפך למשך 24 שעות לדבר הכי ויראלי בארץ, מה שדחק הצידה נושא מהותי הרבה יותר. בשלהי יולי מצא את עצמו יאיר מובס בפעם השלישית תוך ארבעה חודשים בעקבות אמירה שלו. בחודש מארס פסק בית המשפט כי על בנו של ראש הממשלה לפצות ברבע מיליון שקלים את אבי אלקלעי, לשעבר עורך בכיר בערוץ 10 ובוואלה. במקרה ההוא נתניהו שיתף פוסט, שהאשים את אלקלעי בכך שהוא סוכן שתול של קרן וקסנר. ביולי הבן נאלץ להתנצל בפני דנה ויס מחדשות 12, לאחר ששחרר ציוץ ובו רמז כי לא התקבלה לעבודתה בזכות כישוריה. בשבוע שעבר שיגר עוד טוויט מתנצל, שכוון הפעם ליותר ממיליארד בני דת ההינדואיזם, אחרי ששיתף מם שביזה אל הינדואי. לפחות בסיפור ההודי הוא לא נזקק להליך משפטי.

לא ברור עם מי נתניהו מתייעץ לפני שהוא מצייץ, אבל ייתכן שהאירועים האחרונים יגרמו גם לו להפנים שהזירה השתנתה. פוסטים וציוצים כפופים ללשון הרע, כמו כל פרסום אחר, וככלל שהעמוד פופולרי יותר, כך ניתן להצביע על נזק כבד יותר. יותר מזה, בית המשפט העליון פסק בתחילת השנה כי שיתוף של פוסט (גם אם נכתב על ידי אדם אחר) הוא בסיס לתביעת לשון הרע. בניגוד ללייק, שעדיין שמורה לו חזקת תמימות מסוימת. כלומר, רגע של שיתוף פוסט בעייתי עלול לעלות לא מעט, ואם העמוד שלך עתיר עוקבים התעריף יהיה אפילו גבוה יותר. להבין את סביבת העבודה החדשה זה לא פחות חשוב מלדעת לתייג.

רק שאנשים עם כיסים עמוקים, או מוטיבציה גדולה, עלולים לבחור שלא ללמוד לקח. להמשיך להיכנס ולצאת מהליכים משפטיים על לשון הרע כאילו היו אלה קנסות חנייה, ולא פגיעה בכבודם ובשמם הטוב של אנשים / כלי תקשורת / דתות. עם הלקות הזו, עלולה להגיע הסתבכות שלא תהיה דרך סבירה לצאת ממנה. אחרי רצף של נפילות מהחלל, החור השחור עוד יתברר כקרוב ממה שנדמה.

ובינתיים, היזהרו במה שאתם משתפים.