דיונים בהרגלי הצריחה

קמפיין של משרד התיירות האיסלנדי קורא לאנשים מכל העולם לשחרר באמצעות צעקות את מה שהצטבר עמוק בתוכם במהלך 2020

גם התיירות לאיסלנד התפגרה בעקבות משבר הקורונה. ולא רק בגלל שעורך המדור היה אמור לרוץ במרתון ריקייאוויק ב-22 באוגוסט השנה. בשנים האחרונות הפכה איסלנד ליעד ביקורים נפוץ, עם עונת תיירות שנמשכת פחות משלושה חודשים בשנה. עד לא מזמן היה נראה שאיסלנד הצליחה להתגבר על המגיפה, אבל גם אותה תקף הגל השני, וענף התיירות שמעסיק כ-10,000 תושבים (מתוך כ-360 אלף סה"כ), ספג מכה קשה. כדי לשחרר מעט קיטור אולי, יצא משרד התיירות המקומי בקמפיין יצירתי, שמבוסס על שיטת הטיפול הפסיכולוגית "פריימל סקרים", שהתפתחה בתחילת שנות ה-70. הקמפיין קורא לאנשים מכל העולם לשחרר באמצעות צעקות את מה שהצטבר עמוק בתוכם במהלך 2020.  שנה שמסתמנת כדי מחורבנת.

באתר האינטרנט שמקדם את הקמפיין, נכתב: "עברתם הרבה השנה. אתם זקוקים למקום בו תוכלו לשחרר את התסכולים שלכם. אתם זקוקים למקום גדול, רחב, כזה שלא נגעו בו. אתם צריכים את איסלנד. הקליטו את עצמכם צועקים, ואנחנו נשחרר את הצעקה שלכם ברחבי המדינה. כשתהיו מוכנים, בואו אלינו להוציא את זה באמת". משרד התיירות האיסלנדי פיזר רמקולים ענקיים בשבע פינות אקזוטיות, ומי שיקליט את עצמו צועק יזכה לקבל תיעוד של הצעקה בוקעת מרמקול איסלנדי אותנטי בין גבעות בזלת לגייזרים מבעבעים.

יכול להיות שהקמפיין הזה, שמגובה בסרטונים שעושים חשק לעלות על המטוס הראשון לאיסלנד, לא יקפיץ גבוה את המספרים של התיירות המקומית, אבל צריך לזכור שלאיסלנדים יש דרך מעט משונה לעשות את הדרך מהשוליים למרכז. למשל, ביורק.