איש השנה: אלון מאסק

לא רק של "טיים", גם שלנו. מעדכונים בלייב היישר מהנעשה באסלה שלו ועד לתוכניות התיישבות במאדים – זה האדם שהוא לא רק הכי עשיר בעולם, אלא גם הכי משפיע עליו

זו הייתה שנת הרצינות של אלון מאסק. אוקיי, לא בטוח שאפשר להצמיד את המילה "רציני" לאדם שמצייץ בשידור חי מחדר השירותים על מה שהוא מכנה "כמה חברים קפצו לבריכה". אבל אם מסתכלים על השינוי שחל בדרך שבה נתפס מאסק רק לפני כמה שנים – אז כן, ברור שההישגים המוחשיים שלו וההשפעה הדרמטית של חזונו על כולנו, על היומיום שלנו, הם רציניים. מאוד.

כבר כמעט שכחנו שהוא נראה בתחילת הדרך כמו שרלטן, עושה כסף מכסף במקרה הטוב, ובעל גינונים ביזאריים של רשעים מסרטי ג'יימס בונד של פעם. כאשר ההורים שלנו רצים להזמין טסלה מבלי לראות אותה בעיניים או לדבר עם איש; כאשר תעשיית הרכב העולמית נאלצת ללכת אחריו ולקבור את מנוע הבערה הפנימית; כאשר נאס"א בכבודה ובעצמה חותמת מולו על חוזה כדי שיבנה עבורה טילים כולל אחד שינחית אנשים על הירח לראשונה מזה 50 שנה – אז כן, זה הזמן שבו מאסק הופך מקוריוז שמסתכלים עליו ומסננים "הכל בלוף, הוא ייפול מתישהו" לדמות שמעצבת במו חזונה וידיה את העולם שסובב אותנו. קראנו על אלכסנדר גרהם בל, על תומס אדיסון ועל ניקולה טסלה (האיש, לא המכונית). אבל זה לא היה בימי חיינו. מאסק הוא דמות בממדים האלה, כאן ועכשיו.