פיצחו את השיטה: המיליונרים של יוטיוב

כל עבודה מכבדת את בעליה. למשל – להיות כוכבים בינלאומיים ביוטיוב שווה מיליונים למי שיודע לעשות את זה נכון. במקום הראשון – ילד בן תשע. מה המפתח להצלחה?

ילד בן תשע הרוויח השנה 29.5 מיליון דולר. תעצרו רגע לחשוב על הנתון הזה.

כן, ילדים כוכבים היו בכל הזמנים. תשאלו את מרי וקייט ואשלי אולסן שחיו את זה מגיל 0, ואם הן עסוקות, דברו עם תום אבני. אבל מעולם בהיסטוריה, ילדים לא עשו במו ידיהם כל כך הרבה כסף כמו היום. הם לא סתם ילדים. הם יוטיוברים מתוחכמים, משעשעים וזריזים.

ומה בדיוק עושה הכוכב הגדול, שמקנה לו שווי שוק גבוה כל כך בדירוג רשמי של "פורבס"? שחמטאית גאונה? זמר מופלא? האמת היא שלבכיר היוטיוברים יש כישרון אחר.

תכירו את ריאן קאג'י, בן 9 מטקסס, היוטיובר הרווחי ביותר זו השנה השלישית ברציפות. תחום ההצטיינות שלו הוא: פתיחת אריזות צעצועים – או אנבוקסינג. 27.6 מיליון מנויים ומנויות עוקבים אחריו בשקיקה, וגם עוברי אורח רבים אחרים לא החמיצו את תופעת הרשת. קאג'י הספיק לייצר כמעט אלפיים סרטונים שזכו בסך הכול ליותר מ-40 מיליארד צפיות, שהפופולרי ביותר ביניהם – "אתגר ביצי ההפתעה הענקיות" – קיבל 2 מיליארד צפיות לבדו. מטורף? מטורף.

ריאן הציב כבר בגיל 4, שנת 2015, את החלום שלו לכבוש את יוטיוב. אימא שלו, שהייתה מורה לכימיה בתיכון, זיהתה פוטנציאל – התפטרה – והחלה לעבוד בעמוד היוטיוב של הזאטוט שלה, במשרה מלאה. מאז הוא הספיק להפוך לתעשייה שגדולה אפילו מעמוד היוטיוב שלו – משחקי וידאו שונים באפליקציות שכבר נוצרו סביב דמותו (ואחרים בדרך), סדרת טלוויזיה בכיכובו, אפילו קולקציית פיג'מות.

כמעט אפשר להגיד שאי אפשר לעצור אותו. כמעט – כי במשרד הסחר הפדרלי של ארצות הברית התחילו לחשוד בריאן, שמא הפך ממבקר הגון בדרכו, למפרסם בתשלום ללא הפסקה וללא גילוי נאות. מה שהקפיץ אותם היה הגילוי שברבים מהסרטונים של ריאן, יש המלצה מפורשת לרכישת מוצר. מצד שני, הוא ילד, מה הוא מבין? איפה יצחק קדמן כשצריך אותו?

במקום השני, עוד בחור צעיר, אבל פחות – ג'ימי דונלדסון, בן ה-22 מצפון קרוליינה, שמוכר בכינוי MrBeast, והרוויח השנה 24 מיליון דולר. את הדרך שלו ביוטיוב הוא החל לפלס בגיל 13, ולקח לו זמן לצבור תאוצה, אבל כיום יש לו 48 מיליון עוקבים. עמוד היוטיוב שלו מציג משימות סיזיפיות, צבעוניות ולפעמים מטופשות לחלוטין (לבנות את מגדל הלגו הגדול ביותר, לרוץ מרתון עם הנעליים הגדולות בעולם, תחרויות סיבולת ספורטיביות או אחרות שהמנצחים בהן זוכים בסכומי כסף גדולים, כמו למשל ישיבה על אותו כיסא ברכבת הרים שפועלת במשך שעות). בדומה ליוטיובר הצעיר ממעלה, גם לדונלדסון יש ליין מוצרים על שמו ושיתופי פעולה עסקיים, למשל עם מיקרוסופט. את ההצלחה שלו הוא מתרגם גם לצדקה, כמובן מצולמת, כמו למשל בסרטון ששמו "נתתי בית להומלס". דודו טופז מקנא מלמעלה.

במקום השלישי בדירוג נמצאת קבוצת הספורטאים החובבים Dude Perfect עם 23 מיליון דולר. במקום הרביעי, מנחי הטוק-שואו הגיקים ג'יימס מקליין וצ'רלס לינקולן, רט ולינק (Rhett and Link), שגרפו 20 מיליון דולר; ובמקום החמישי נמצא ערוצו של הגיימר מארק פישבך, Markiplier, ש"הסתפק" ב-19.5 מיליון דולר.

אם כך, מה המפתח להצלחה? לדעת שעמוד יוטיוב מצליח הוא עסק לכל דבר. ככזה, הוא דורש השקעה ותחזוקה יומיומיים. הומור עוזר המון, ואת הצניעות עדיף להשאיר בבית. מי שבא להיות כוכב – צריך ללכת בגדול. כריזמה, ייחודיות, תעוזה וכישרון (המתכון של "רופול"). התכונות האלה קיימות בקרב כל המינים, וכמעט כל דבר יכול להיחשב "כישרון". לכן, יהיה משמח לפגוש בפסגה של 2021, אם אפשר, אישה.

 

Photo: Leon Rush | creativecommons.org/licenses/by/3.0/deed.en | Edited by Unik

חלי אריה

יועצת תקשורת

בוגרת תואר ראשון בפרסום ובתקשורת שיווקית.

בעלת ניסיון רב בניהול פרויקטים מורכבים תחת לוחות זמנים צפופים ובניהול אירועים גדולים ללקוחות פרטיים ועסקיים.

בתחום יחסי הציבור חלי התמקצעה בעולמות הצרכנות ועומדת בקשר שוטף עם מגוון רחב של לקוחות מהמובילים בשוק.

לילך דמתי

מנהלת משרד

בעלת ניסיון רב בעולם השיווק והפרסום, מילאה שורת תפקידים, ובהם מנהלת מכירות ומנהלת מסחרית בגופי מדיה שונים.

מתן גרינשטיין

מנכ"ל

מתן גרינשטיין, מנכ"ל

מתן שימש בתפקידים בכירים בחטיבת דובר צה"ל, בתפקידו האחרון כראש ענף התקשורת בחטיבה (בדרגת סא"ל)

שירותו של מתן בחטיבת דובר צה"ל נפרס על פני 15 שנה. בין השנים 2008-2011 כדובר פיקוד העורף ובין השנים 2011-2014 כראש מדור תא הכתבים הצבאיים בענף תקשורת ובמסגרת תפקיד זה ניהל את מדיניותו התקשורתית של צה"ל במהלך המבצעים  עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן

לאחר מכן מונה לפקד על יחידת ההסרטה של דובר צה"ל שריכזה את תחום המדיה ביחידה בשגרה ובחירום
גרינשטיין החל את דרכו בדוברות אוניברסיטת חיפה וזאת לצד לימודי תואר ראשון בהצטיינות בתקשורת במכללת עמק יזרעאל

הגר לוין

סמנכ"לית תפעול

בעלת ניסיון של למעלה מעשור בתקשורת וניהול קמפיינים מסחריים וציבוריים. פיתחה ב-unik את תחום ההפקה, וצברה רזומה מרשים של הפקות ללקוחות: מסיבות עיתונאים, אירועי מדיה, השקות בינלאומיות ועוד. בעלת תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב.

עמית קרייזל

יועצת תקשורת

בוגרת מכינת גליל עליון, מדרשה למנהיגות חברתית. את שירותה הצבאי עשתה בחטיבת דובר צה"ל, ובמסגרתו הייתה דוברת חטיבת תותחנים. בין לקוחותיה במשרד תוכלו למצוא את פורום חברות הקדישא, מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות והבינתחומי.

שי כהן-ויינברגר

יועצת תקשורת

בוגרת מערך דובר צה"ל. במסגרת שירותה ביחידה עבדה באופן שוטף אל מול כלל מערכות התקשורת המודפסת בפריסה הארצית וכן אל מול אתרי האינטרנט השייכים להם.  בין לקוחותיה במשרד תוכלו למצוא את שפיר הנדסה בע"מ, מכון אהרן, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו

מאיה ארדיטי

יועצת דיגיטל

בעלת תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית. בעלת ניסיון של ניהול לקוחות ממשרד פרסום וכמתאמת שיווק בחברת יבואנית רכב מובילה בארץ. בעיצומו של תואר שני במנהל עסקים

מיטל נעים

יועצת תקשורת

בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום הייעוץ התקשורתי והאסטרטגי. במהלך השנים טיפלה במגוון רחב של לקוחות בתחום הכלכלה ושוק ההון. החל מחברות ציבוריות, חברות נדל"ן, בתי השקעות, גופי רגולציה וכלה בניהול משברים בגופים פיננסיים. בעלת תואר ראשון בניהול ותקשורת

שי פלטניק

יועצת דיגיטל

שי פלטניק, יועצת דיגיטל
שי היא בוגרת חטיבת דובר צה"ל, ואשת שטח אמיתית (כדוברת לשעבר של חטיבות שונות בגבול מצרים וירדן).
במסגרת שירותה ביחידה אף זכתה שי לאות ההצטיינות של היחידה לשנת 2020.
כיום, לצד עבודתה כיועצת תקשורת, לומדת שי תקשורת וניהול.

עידו דוד כהן

יועץ תקשורת

שירת בגלי צה"ל כמפיק, עורך ומגיש במחלקת החדשות, ולאחר מכן כעורך בחדשות 10 בתכניות כמו המהדורה המרכזית, 'היום שהיה', 'לילה כלכלי' ואחרות. עידו הוא גם עורך דין מוסמך, בוגר תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, שם שימש כעוזר מחקר לפרופ' איל גרוס והיה בין מייסדי ועורכי מאגר המידע המקוון "משפט ולהט"ב".

אורן ורמוס

ארט דירקטור

מעצב גרפי ופרסומאי, היה ארט דירקטור במשרדי פרסום מובילים. עומד מאחורי עשרות קמפיינים עבור מפרסמים כמו בזק, הוט, פיג'ו, פרטנר, טובורג, קינלי סודה, תאגיד השידור כאן ועוד. עיצב גם קמפיינים פוליטיים וחברתיים. בוגר המרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה, שם הוא מלמד כיום פרסום.

דקלה אברג'יל

עוזרת אישית לבעלי החברה

בעלת ניסיון רב במגזר הפוליטי והעסקי ובליווי קמפיינים ומאבקים. ליוותה בכנסת במשך 12 שנים את העשייה של השרים ויושבי ראש מפלגת מרצ לשעבר יוסי שריד ז"ל וחיים אורון (ג'ומס), ולאחר מכן עבדה 6 שנים עם יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים.

Noa served for six years as an officer in the IDF Spokesperson’s unit, mainly in operational field units, including the Kfir Brigade and the Gaza Division, and took part in managing some of the most complex and well-publicized challenges and media crises’ that the IDF has faced in the past few years such as the Hebron shooting incident with Elor Azaria and the ongoing security deterioration in the area surrounding the Gaza strip. She is currently studying political science and sociology in The Academic College of Tel Aviv–Yaffo.

Noa Cohen

Media consultant

ישראל רובינשטיין

ראש המחלקה החרדית

בני-ברקי במקור ובנשמתו, תושב אופקים ובוגר ישיבת זרועה שבנגב. מומחה בתקשורת חרדית על כל גווניה. ייצג מספר רב של לקוחות בעלי פרופיל תקשורתי גבוה במהלך הקריירה שלו, בעל ניסיון רב הן ביחסי ציבור קלאסיים והן בשיווק דיגיטלי בעולם החרדי. בתפקידו מרכז ישראל את כלל פעילות החברה אל מול עיתונאים ומשפיענים מהחברה החרדית.

יניב שדה

מנהל Unik digital

ניסיון במכירות ושיווק של למעלה מ-15 שנה. מומחה בשיווק דיגיטלי, בניית אתרי תדמית וסחר, ניהול קמפיינים מגוונים וקידום אורגני של עמודי סושיאל לגופים פרטיים ועסקיים. בעל תואר ראשון במשפטים.

עדי אדרי

מנהלת תחום ריטייל

עוסקת בתחום יחסי הציבור והדוברות מאז שנת 2002, ובעלת ניסיון עשיר בכל תחומי הצרכנות והריטייל השונים. לאורך השנים ליוותה בהצלחה רבה מגוון רחב של לקוחות בתחומי הקמעונאות, צרכנות, בריאות, רכב, תעסוקה ומלונאות, כמו ליימן שליסל, עוף טוב, Expo תל אביב, מלונות פרימה, AllJobs ועוד.

אסף שניידר

מנהל תוכן

בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתפקידי כתיבה ועריכה בכירים. ניהל צוותים גדולים של כותבים, עורכים ומעצבים בדסק החדשות של "ידיעות אחרונות"

ברק כפיר

סמנכ"ל יח"צ

בעל ניסיון רב של מעל עשור בתחום היח"צ והדוברות, כולל במערכי הדוברות של ארגונים ציבוריים גדולים כגון דובר צה"ל ודוברות משרד המשפטים. בין לקוחותיו ניתן למצוא את AIG, Manpower, פורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל), התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ועוד.

רותם ליבנת

יועצת דיגיטל

בעלת ניסיון מקצועי בתחום ניהול לקוח ממשרדי פרסום וכמנהלת שיווק דיגיטלי בארגונים חברתיים. בעלת תעודה כמומחית בשיווק דיגיטלי מהטכניון, ובעלת תואר ראשון במדע המדינה והיסטוריה מהאוניברסיטה העברית.

נועה אלרואי

יועצת תקשורת

החלה את דרכה בחטיבת דובר צה"ל כסגנית ראש מדור כתבים צבאיים ודוברת אוגדת הגליל. בשירותה קיבלה אות הצטיינות מטעם דובר צה"ל דאז, האלוף מוטי אלמוז, ומצטיינת דובר צה"ל במילואים.
בוגרת תואר ראשון במשפטים בתוכנית מצטיינים במרכז הבינתחומי הרצליה וכיום סטודנטית לתואר שני. במהלך לימודיה ביצעה התמחות במשלחת הישראלית לאו"ם כחלק מצוות הדוברות ובצוות לוועדה החמישית.

בין לקוחותיה במשרד תמצאו את משלחת האיחוד האירופי לישראל, בית החולים האנגלי בנצרת והמרכז הישראלי להתמכרויות.

אילה בראון

יועצת תקשורת

ילידת ירושלים. בוגרת מדרשית הרטמן ומכינת מיתרים-לכיש. החלה את דרכה בעולם התקשורת בדובר צה"ל, במסגרת שירותה ביחידה עבדה באופן שוטף אל מול כלל מערכות הטלוויזיה השונות בתקשורת הישראלית ולאחר מכן שירתה בתור הדוברת של חטיבת הגולן והחרמון.
בין לקוחותיה תוכלו למצוא את הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ניהול פלטפורמות הדיגיטל של משלחת של האיחוד האירופי לישראל, ומגי וילנסקי מדיה בע"מ.

עידו פרנקו

יועץ דיגיטל

בוגר מערך דובר צה"ל. במסגרת שירותו בחטיבה שירת כדובר בנציגות פיקוד הדרום והיה חלק מדברור אירועים מבצעיים ויומיומיים.
בין לקוחותיו במשרד תוכלו למצוא את אולפני הרצליה, מותגי Mazda ו-BMW, כביש 6 חוצה צפון והנתיב המהיר.

נועם פייגנבאום

יועצת תקשורת

החלה את דרכה בעולם התקשורת כבר בתיכון, כדוברת מועצת התלמידים והנוער הארצית, לאחר מכן שירתה בחטיבת דובר צה"ל בעבודה מול כלל אתרי החדשות וערוצי הרדיו, דוברת החטיבה המרחבית גוש עציון ושירות קבע כמפקדת במדור צבא וחברה האמון על השתתפות מפקדי צה"ל בכנסים אזרחיים ואירוח ביקורי בכירים בצה"ל. בשירותה קיבלה אות הצטיינות מטעם דובר צה"ל דאז, האלוף מוטי אלמוז. סטודנטית לניהול ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

נסים דואק

בעלים

כמי שחיידק העשייה והרצון לחולל שינוי משכו אותו עוד מילדות, נסים ניהל קריירה בת עשור בעיתונות, במהלכה כבר בגיל 30 כיהן כעורך הראשי של המגזין הכלכלי "ממון" בעיתון ידיעות אחרונות. מאז הקמת החברה ב-2003, דואק משמש כאסטרטג ויועץ בכיר שהוביל שורה ארוכה של קמפיינים ציבוריים ופוליטיים, אשר רבים מהם עיצבו את סדר היום של החברה הישראלית.