סיכום 2021: חמשת הקמפיינים הטובים ביותר

ממבצע גרילה מתוכנן היטב של משרד מקומי קטן ועד לזרוע תוכן אימתנית של חברת הייטק שזכתה בפסטיבל קאן. ההברקות של השנה החולפת שגרמו לנו לנגוח במסך המחשב ולסנן "למה לא אני חשבתי על זה?"

1. אל תתחסנו | Boone-Oakley
רבים מהאוהדים שהגיעו בסוף שבוע אחד בספטמבר לאצטדיון של העיר שרלוט בצפון קרוליינה כדי לעודד את קבוצת הפוטבול הביתית, הפאנת'רס, לא פספסו את המשאית השחורה שחלפה במקרה על פניהם בדרך מהחנייה. זו הייתה משאית של בית הלוויות, שעליה נכתב באותיות של קידוש לבנה: "אל תתחסנו".
אז הם עשו מה שאדם נורמטיבי עושה ב-2021: הוציאו את הטלפונים, צילמו והעלו לרשתות.

על הרכב הופיע שמה של החברה, ווילמור. מי שהסתקרנו וגיגלו כדי לראות מי הם האנשים בעלי ההומור השחור שעובדים בבית הלוויות הזה, מצאו אתר יחסית דל בפרטים, אך כזה שנראה לגיטימי לגמרי. ביממה הבאה המשאית הסרקסטית, שקראה לאנשים להידבק בקורונה על מנת להגדיל את עסקי הבעלים שלה, התפרסמה בכל העולם.
למחרת כבר התברר שהכל היה פיקטיבי מא' ועד ת' (כולל העובדה שהמשאית נסעה במעגלים מסביב לאצטדיון, כדי שבכל פעם מספיק אנשים יקלטו אותה חולפת ויחשבו שרק הם הבחינו בה). הכל, חוץ מהמטרה: לעודד אנשים להתחסן. מאחורי התרגיל המוצלח עמד משרד פרסום ומיתוג מקומי קטן יחסית, שבהחלט פרסם את עצמו בהצלחה גדולה. ובעיר שרלוט, אגב, נרשם זינוק של 22 אחוז במספר המתחסנים בשבוע שאחרי התרגיל.

בון-אוקלי נכנסת לרשימה שלנו בזכות ההבנה העמוקה שלה את טבע האדם המצלם ומעלה לרשת ובזכות חוסר הפחד שלה לשחק במגרש של הגדולים, כשזה עבור עצמה ואין בתמונה לקוח, ולשחק אותה בגדול.

2. לרכוב על העתיד | ואן מוף
החברה ההולנדית, שיש מי שקוראים לה "אפל של האופניים", מתמודדת עם האתגר הבא: כאשר יש על הכבישים אינספור זוגות אופניים חשמליים לא ממותגים שמיוצרים בסין ונמכרים בזול, היא חייבת משהו שיבדל אותה. הפתרון הוא האסטרטגיה הבאה: ואן מוף לא מייצרת אופניים חשמליים, היא מייצרת את כלי הרכב של העתיד.
איך הם הגיעו לזה? בשנה שעברה היא התמקדה בתעשיית הרכב בכללותה, והאסטרטגיה של הקמפיין הייתה: לא משנה אם זו מכונית חשמלית או כזו בעלת מנוע בערה פנימית: כולן הן האויב שלנו, כי המכוניות יוצרות כאוס בלתי אפשרי במרכזי הערים הגדולות. ומכאן המסקנה: האופניים שלנו הם כלי הרכב האישי של העתיד.
בקמפיין שלה השנה, ואן מוף שינתה גישה והתמקדה בתחושות שהן הכי אינטימיות, בדיוק כפי שהן הכי גלובליות: התובנות שהתגבשו בו-זמנית בראשיהם של מיליוני נשים וגברים ברחבי העולם שיצא (או חשב שהוא יצא) מהשלבים הקשים של מגפת הקורונה. דהיינו: אני כבר לא אחזור אחורה, אני אתקדם; אי אפשר לחיות את חיי כפי שהם נראו קודם.

על גבי זה, נוסף נדבך פרקטי של משמעות החיים תחת סכנה מתמדת של מגפה: אנחנו חייבים להשתנע ממקום למקום? אז לבד. לא בצפיפות, לא ברכבת או באוטובוס דחוסים ולא מאווררים עם אנשים שמי יודע אם הם חיוביים או שליליים. והביטוי לכל זה? זוג אופניים עתירי טכנולוגיה (ברשימה: טווח של עד 150 ק"מ, תיבת הילוכים אוטומטית, זיהוי של הבעלים, ניתוק המנוע במקרה של גניבה, אפליקציית איתור מובנית ועוד). מוצר קצה נחשק, מעוצב, שכל אחד חייב לעצמו. כי מי שלא רוכב עליהם – לא רק שהוא תקוע בהווה, אלא הוא גם נע אחורה. אגב, הקשישים בינינו יזכרו שהמשפט "מי שלא הולך קדימה, הולך אחורה" כיכב בקמפיין של קפה טורקי בשנות ה-80 של המאה הקודמת (טמיר-כהן), כאשר "עלית" התמודדה עם חשש של לקוחות שמרניים מפני אריזות ואקום.
ואן מוף, שמדברים על הגעתה גם לישראל, נכנסת לרשימה שלנו בזכות האסטרטגיה האמיצה עד יומרנית, וההוצאה המדויקת שלה לפועל. אפל וטסלה כבר הפכו מזמן לאיקוניות, ואנחנו לא תמיד מסוגלים לקלוט איך הן יצרו לעצמן את המעמד הזה. ואן מוף מאפשרת לנו לראות את זה קורה מול עינינו בזמן אמת, באמצעות שילוב של עיצוב, טכנולוגיה ומגלומניה, כמעט כמו כוח טבע.

3. איסלנד-ורס / איסלנד
ומחזון מגלומני אחד לחזון מגלומני אחר: זה של מטא – לשעבר פייסבוק – שלפיו העתיד של כולנו הוא רביצה בבית, כשמשקפי מציאות רבודה מורכבים על חוטמנו. הנביא והמוציא לפועל של החזון הזה, מארק צוקרברג, רוצה להיות ספק הטכנולוגיה העיקרי שיאפשר לנו להעביר את ימינו בעולמות צבעוניים מול האווטארים המגניבים של החברים לעבודה, במקום לגרור את רגלינו אל המשרד ולכמוש אט-אט בעוד ישיבה בלתי נגמרת מול הפרצופים המכורכמים של הקולגות שלנו.
כמו לא מעט מההופעות הפומביות של צוקרברג, שידור ההכרזה הפך מהר מאוד לאירוע מדיה מלא רגעים מוזרים ומעוררי אי-נעימות. זה דבר אחד להיות צייצן אלמוני שמגיב בתוך דקות באמצעות מחולל ממים; זה דבר אחר לגמרי להיות מדינה שקולטת שיש פה הזדמנות להדגיש את היתרונות שלה: נופים פראיים עוצרי נשימה לכל עבר. איך זה נראה (צפו צפו, אל תאמינו לנו), שחקן שדומה מאוד למארק צוקרברג מכריז על המהפכה החדשה, איסלנד-ורס, שבה אפשר ללכת במרחבים אמיתיים "ללא מכשירים מצחיקים על הפנים" ולמשש סלעים אמיתיים, לעמוד מתחת למפלים אמיתיים, לשבת בחדר שהחלון שלו משקיף אל נופים מדהימים וכו' וכו' – וכל זאת כששפת הגוף שלו היא מחווה למעמד ההשקה המוזר של המטא-ורס, היקום הווירטואלי של צוקרברג ועל כישורי ההופעה הרובוטיים שלו.
איסלנד נכנסת לרשימה שלנו בזכות היכולת לזהות סדר יום חם בקרב קהל היעד שלה – ולהגיב אליו במהירות שיא.

4. ווי טראנספר | The Long Goodbye
זה אפילו לא קמפיין. רק סרט קצר מצמרר (כ-12 דקות), בכיכובו של המועמד לאוסקר ריז אחמד, שמתחיל בסיטואציה משפחתית יומיומית של משפחה בריטית ממוצא פקיסטני – ואז הכל מתפוצץ. בקיץ זכה הסרט בשלושה פרסים בפסטיבל קאן, ועורר דיונים רבים ברשת על גזענות, רב תרבותיות ומדיניות הגירה.
אז מה פה הקמפיין, תשאלו? ווי טראנספר ההולנדית היא חברה יחסית נטולת פנים וייחוד, אחת מחברות רבות שמספקות לנו שירותי העברה ושיתוף של קבצים גדולים. מן הסתם יצא לכם לקבל קבצים ממישהו בלינק שמוביל לשירות של ווי טראנספר. מן הסתם לא הקדשתם אפילו 20 שניות מחשבה למי החברה הזו ומה היא עושה. השירות שלה שקוף, לא מרגש כמו ללחוץ על המתג ולקבל אור במטבח.
ווי טראנספר יכולה הייתה להשיק קמפיין שמספר על תכונות המוצר שלה, כמו מהירות, אמינות, קיבולת בג'יגה בייט, על כך שזו דרך טובה וזולה להפיץ בבת אחת קבצי עבודה למשתמשים רבים. מבריק ככל שיהיה, קמפיין כזה היה משאיר אותה כעוד חברה של שיתוף קבצים. אז במקום זה, ווי טראנספר הפכה ליוצרת תוכן. היא הקימה את ווי פרזנט, שמוגדרת "זרוע האמנות הדיגיטלית" של החברה. מדובר במבוע עצום של תוכן שעוסק בין היתר בכתבות שחושפות יוצרים מכל העולם ומספרות על תהליכי העבודה שלהם, אך לצד זאת גם מכיל ציורים, מוזיקה, מחול וסרטים. וכן, אותה זרוע דיגיטלית היא זו שהפיקה את הסרטThe Long Goodbye עטור הפרסים ומחולל הדיבור.
מה יוצא מזה לווי טראנספר? ראשית, הפעילות האמנותית שלה משקפת את ערכי החברה: שיתוף, החלפת רעיונות ומחשבות, קהילתיות חוצה גבולות; שנית, במקום שהיא תתאמץ לספר על עצמה, אחרים מסקרים אותה. ובמילים אחרות: היא לא נמצאת במקום של "אחותי, תכניסי לי אייטם" – היא כבר האייטם עצמו.
 ווי טרנספר נכנסת לרשימה שלנו בזכות ההליכה עתירת התקציב וחסרת הפשרות על מה שהוא העתיד המלהיב של ה-PR.

5. מבחן הלחם | ספיני'ס
ומהשכנים שלנו מצפון, לבנון, קמפיין מבריק שהתמודד עם אתגר לא פשוט: בחברה כל כך מסורתית, שבה שיח על חלקי הגוף הנשיים ובטח הצגה מפורשת שלהם הם טאבו, כיצד גורמים לנשים לעשות בדיקות לגילוי סרטן השד, בין אם בעצמן ובין אם אצל רופא או רופאה? הפתרון, שהספונסר שלו היה רשת הסופרמרקטים ספיני'ס (שפעילה ברחבי המזרח התיכון), נהגה במשותף על ידי הפקולטה לרפואה באוניברסיטה האמריקאית בביירות והסניף הפריזאי של מקאן. בקמפיין הלבנוני נשים מסורתיות לשות בצק ללחם ומחלקות אותו לשני כדורים שווים. ואז הן מראות כמה חשוב, כשאופים לחם, לוודא שהבצק אחיד, ללא גושים, ללא תצורות חריגות ומוזרות. לרגע אף אחד לא אומר ציצי, מישוש שד, גושים סרטניים. לא נאמר כלום – ואי אפשר שלא להבין. זה באמת גאוני בפשטותו.
מבחן הלחם נכנס לרשימה שלנו בזכות פיצוח חכם של סוגיה שהייתה שדה מוקשים של רגישויות.

Noa served for six years as an officer in the IDF Spokesperson’s unit, mainly in operational field units, including the Kfir Brigade and the Gaza Division, and took part in managing some of the most complex and well-publicized challenges and media crises’ that the IDF has faced in the past few years such as the Hebron shooting incident with Elor Azaria and the ongoing security deterioration in the area surrounding the Gaza strip. She is currently studying political science and sociology in The Academic College of Tel Aviv–Yaffo.

Noa Cohen

Media consultant

לילך דמתי

מנהלת משרד

בעלת ניסיון רב בעולם השיווק והפרסום, מילאה שורת תפקידים, ובהם מנהלת מכירות ומנהלת מסחרית בגופי מדיה שונים.

מתן גרינשטיין

מנכ"ל

מתן גרינשטיין, מנכ"ל

מתן שימש בתפקידים בכירים בחטיבת דובר צה"ל, בתפקידו האחרון כראש ענף התקשורת בחטיבה (בדרגת סא"ל)

שירותו של מתן בחטיבת דובר צה"ל נפרס על פני 15 שנה. בין השנים 2008-2011 כדובר פיקוד העורף ובין השנים 2011-2014 כראש מדור תא הכתבים הצבאיים בענף תקשורת ובמסגרת תפקיד זה ניהל את מדיניותו התקשורתית של צה"ל במהלך המבצעים  עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן

לאחר מכן מונה לפקד על יחידת ההסרטה של דובר צה"ל שריכזה את תחום המדיה ביחידה בשגרה ובחירום
גרינשטיין החל את דרכו בדוברות אוניברסיטת חיפה וזאת לצד לימודי תואר ראשון בהצטיינות בתקשורת במכללת עמק יזרעאל

הגר לוין

סמנכ"לית תפעול

בעלת ניסיון של למעלה מעשור בתקשורת וניהול קמפיינים מסחריים וציבוריים. פיתחה ב-unik את תחום ההפקה, וצברה רזומה מרשים של הפקות ללקוחות: מסיבות עיתונאים, אירועי מדיה, השקות בינלאומיות ועוד. בעלת תואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב.

עמית קרייזל

יועצת תקשורת

בוגרת מכינת גליל עליון, מדרשה למנהיגות חברתית. את שירותה הצבאי עשתה בחטיבת דובר צה"ל, ובמסגרתו הייתה דוברת חטיבת תותחנים. בין לקוחותיה במשרד תוכלו למצוא את פורום חברות הקדישא, מועצת הקהילות והקבוצות המשימתיות והבינתחומי.

שי כהן-ויינברגר

יועצת תקשורת

בוגרת מערך דובר צה"ל. במסגרת שירותה ביחידה עבדה באופן שוטף אל מול כלל מערכות התקשורת המודפסת בפריסה הארצית וכן אל מול אתרי האינטרנט השייכים להם.  בין לקוחותיה במשרד תוכלו למצוא את שפיר הנדסה בע"מ, מכון אהרן, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו

מאיה ארדיטי

יועצת דיגיטל

בעלת תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית. בעלת ניסיון של ניהול לקוחות ממשרד פרסום וכמתאמת שיווק בחברת יבואנית רכב מובילה בארץ. בעיצומו של תואר שני במנהל עסקים

מיטל נעים

יועצת תקשורת

בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום הייעוץ התקשורתי והאסטרטגי. במהלך השנים טיפלה במגוון רחב של לקוחות בתחום הכלכלה ושוק ההון. החל מחברות ציבוריות, חברות נדל"ן, בתי השקעות, גופי רגולציה וכלה בניהול משברים בגופים פיננסיים. בעלת תואר ראשון בניהול ותקשורת

שי פלטניק

יועצת תקשורת

שי פלטניק, יועצת תקשורת
שי היא בוגרת חטיבת דובר צה"ל, ואשת שטח אמיתית (כדוברת לשעבר של חטיבות שונות בגבול מצרים וירדן).
במסגרת שירותה ביחידה אף זכתה שי לאות ההצטיינות של היחידה לשנת 2020.
כיום, לצד עבודתה כיועצת תקשורת, לומדת שי תקשורת וניהול.

עידו דוד כהן

יועץ תקשורת

שירת בגלי צה"ל כמפיק, עורך ומגיש במחלקת החדשות, ולאחר מכן כעורך בחדשות 10 בתכניות כמו המהדורה המרכזית, 'היום שהיה', 'לילה כלכלי' ואחרות. עידו הוא גם עורך דין מוסמך, בוגר תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, שם שימש כעוזר מחקר לפרופ' איל גרוס והיה בין מייסדי ועורכי מאגר המידע המקוון "משפט ולהט"ב".

אורן ורמוס

ארט דירקטור

מעצב גרפי ופרסומאי, היה ארט דירקטור במשרדי פרסום מובילים. עומד מאחורי עשרות קמפיינים עבור מפרסמים כמו בזק, הוט, פיג'ו, פרטנר, טובורג, קינלי סודה, תאגיד השידור כאן ועוד. עיצב גם קמפיינים פוליטיים וחברתיים. בוגר המרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה, שם הוא מלמד כיום פרסום.

דקלה אברג'יל

עוזרת אישית לבעלי החברה

בעלת ניסיון רב במגזר הפוליטי והעסקי ובליווי קמפיינים ומאבקים. ליוותה בכנסת במשך 12 שנים את העשייה של השרים ויושבי ראש מפלגת מרצ לשעבר יוסי שריד ז"ל וחיים אורון (ג'ומס), ולאחר מכן עבדה 6 שנים עם יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים.

נועם פייגנבאום

יועצת תקשורת

החלה את דרכה בעולם התקשורת כבר בתיכון, כדוברת מועצת התלמידים והנוער הארצית, לאחר מכן שירתה בחטיבת דובר צה"ל בעבודה מול כלל אתרי החדשות וערוצי הרדיו, דוברת החטיבה המרחבית גוש עציון ושירות קבע כמפקדת במדור צבא וחברה האמון על השתתפות מפקדי צה"ל בכנסים אזרחיים ואירוח ביקורי בכירים בצה"ל. בשירותה קיבלה אות הצטיינות מטעם דובר צה"ל דאז, האלוף מוטי אלמוז. סטודנטית לניהול ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.

ישראל רובינשטיין

ראש המחלקה החרדית

בני-ברקי במקור ובנשמתו, תושב אופקים ובוגר ישיבת זרועה שבנגב. מומחה בתקשורת חרדית על כל גווניה. ייצג מספר רב של לקוחות בעלי פרופיל תקשורתי גבוה במהלך הקריירה שלו, בעל ניסיון רב הן ביחסי ציבור קלאסיים והן בשיווק דיגיטלי בעולם החרדי. בתפקידו מרכז ישראל את כלל פעילות החברה אל מול עיתונאים ומשפיענים מהחברה החרדית.

יניב שדה

מנהל Unik digital

ניסיון במכירות ושיווק של למעלה מ-15 שנה. מומחה בשיווק דיגיטלי, בניית אתרי תדמית וסחר, ניהול קמפיינים מגוונים וקידום אורגני של עמודי סושיאל לגופים פרטיים ועסקיים. בעל תואר ראשון במשפטים.

עדי אדרי

מנהלת תחום ריטייל

עוסקת בתחום יחסי הציבור והדוברות מאז שנת 2002, ובעלת ניסיון עשיר בכל תחומי הצרכנות והריטייל השונים. לאורך השנים ליוותה בהצלחה רבה מגוון רחב של לקוחות בתחומי הקמעונאות, צרכנות, בריאות, רכב, תעסוקה ומלונאות, כמו ליימן שליסל, עוף טוב, Expo תל אביב, מלונות פרימה, AllJobs ועוד.

אסף שניידר

מנהל תוכן

בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתפקידי כתיבה ועריכה בכירים. ניהל צוותים גדולים של כותבים, עורכים ומעצבים בדסק החדשות של "ידיעות אחרונות"

ברק כפיר

סמנכ"ל יח"צ

בעל ניסיון רב של מעל עשור בתחום היח"צ והדוברות, כולל במערכי הדוברות של ארגונים ציבוריים גדולים כגון דובר צה"ל ודוברות משרד המשפטים. בין לקוחותיו ניתן למצוא את AIG, Manpower, פורום ה-15 (הערים העצמאיות בישראל), התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית ועוד.

רותם ליבנת

יועצת דיגיטל

בעלת ניסיון מקצועי בתחום ניהול לקוח ממשרדי פרסום וכמנהלת שיווק דיגיטלי בארגונים חברתיים. בעלת תעודה כמומחית בשיווק דיגיטלי מהטכניון, ובעלת תואר ראשון במדע המדינה והיסטוריה מהאוניברסיטה העברית.

נועה אלרואי

יועצת תקשורת

החלה את דרכה בחטיבת דובר צה"ל כסגנית ראש מדור כתבים צבאיים ודוברת אוגדת הגליל. בשירותה קיבלה אות הצטיינות מטעם דובר צה"ל דאז, האלוף מוטי אלמוז, ומצטיינת דובר צה"ל במילואים.
בוגרת תואר ראשון במשפטים בתוכנית מצטיינים במרכז הבינתחומי הרצליה וכיום סטודנטית לתואר שני. במהלך לימודיה ביצעה התמחות במשלחת הישראלית לאו"ם כחלק מצוות הדוברות ובצוות לוועדה החמישית.

בין לקוחותיה במשרד תמצאו את משלחת האיחוד האירופי לישראל, בית החולים האנגלי בנצרת והמרכז הישראלי להתמכרויות.

אילה בראון

יועצת תקשורת

ילידת ירושלים. בוגרת מדרשית הרטמן ומכינת מיתרים-לכיש. החלה את דרכה בעולם התקשורת בדובר צה"ל, במסגרת שירותה ביחידה עבדה באופן שוטף אל מול כלל מערכות הטלוויזיה השונות בתקשורת הישראלית ולאחר מכן שירתה בתור הדוברת של חטיבת הגולן והחרמון.
בין לקוחותיה תוכלו למצוא את הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ניהול פלטפורמות הדיגיטל של משלחת של האיחוד האירופי לישראל, ומגי וילנסקי מדיה בע"מ.

עידו פרנקו

יועץ דיגיטל

בוגר מערך דובר צה"ל. במסגרת שירותו בחטיבה שירת כדובר בנציגות פיקוד הדרום והיה חלק מדברור אירועים מבצעיים ויומיומיים.
בין לקוחותיו במשרד תוכלו למצוא את אולפני הרצליה, מותגי Mazda ו-BMW, כביש 6 חוצה צפון והנתיב המהיר.

נסים דואק

בעלים

כמי שחיידק העשייה והרצון לחולל שינוי משכו אותו עוד מילדות, נסים ניהל קריירה בת עשור בעיתונות, במהלכה כבר בגיל 30 כיהן כעורך הראשי של המגזין הכלכלי "ממון" בעיתון ידיעות אחרונות. מאז הקמת החברה ב-2003, דואק משמש כאסטרטג ויועץ בכיר שהוביל שורה ארוכה של קמפיינים ציבוריים ופוליטיים, אשר רבים מהם עיצבו את סדר היום של החברה הישראלית.