קו מפריד עליון

שובו של הניוזלטר

ניוזלטרים חזרו להיות הדבר הגדול הבא. איך עושים את זה נכון

הרשתות החברתיות תופסות נתח משמעותי מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי אבל כוחו של המיילינג ליסט עדיין עוצמתי. שיעורי ההמרה שלו (כמה אנשים פותחים אותו) גבוהים בהרבה, כמו ההבדל בין רובה צלפים להפצצת שטיח. לא במקרה החודש בוצעה עסקה גדולה שבמסגרתה חברת מורנינג ברו, המתמחה בניוזלטרים, נרכשה ב-75 מיליון דולר על ידי האתר "ביזנס אינסיידר". כבר אין ספקות בחשיבות של השקעה באיסוף דאטה, או בלהעניק ללקוחות הרשומים תחושת ערך מיוחד.

אז מה זה בעצם ניוזלטר?

ניוזלטר (הלו, אנחנו כאן) הוא מכתב המופץ במייל בתדירות קבועה לקהל נמענים שהסכים (ומעוניין) לקבל את הדיוור (לפי חוק הספאם החדש). הוא מכיל מידע, חדשות ועדכונים הקשורים לארגון ולתחום הפעילות שלו – מחברת אופנה, דרך תשתיות, מכון מחקר כלכלי, או חברת תקשורת וניהול משברים, עם בעלים בעל יד כבדה ונטייה לשכתב כל מה שזז. קהלי היעד של הניוזלטר יכולים להיות לקוחות החברה, לקוחות פוטנציאליים, עובדים, חברי ארגונים ועמותות, בעלי עניין בתחום מסוים ועוד.

למה צריך את זה?

בראש ובראשונה כל עסק צריך ניוזלטר כדי לחזק ולשמור על הקשר האישי עם הלקוחות. ניזולטר הוא אמצעי שיווק יעיל בבניית מערכות יחסים עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. מחקרים גילו כי זוהי הדרך המועדפת על קהלי היעד לקבל עדכונים על פעילויות ומבצעים של בתי עסק. למה? כי הם מרגישים שזה שלהם, וזה עבורם.

יש יתרונות?

נו, כבר דיברנו על זה. בניוזלטר לבעל העסק יש שליטה מלאה בתכנים. ניתן לפרסם בו בצורה מסודרת וברורה את כל המידע, המבצעים, ההנחות והחידושים, בלי שהצרכן יילך לאיבוד בפייסבוק, באינסטגרם או באתר.

מסר אישי: הניוזלטר עוזר לקיים קשר יותר אישי בין בעל העסק / המותג לבין הצרכן, ואף עוזר ליצור ולבנות קהילה – רשימת הנמנעים שלך הם למעשה הצרכנים שרוצים לדעת, באופן אקטיבי, מה קורה אצלך בעסק / מותג.

שמירה על קשר: ניוזלטר מייצר דרך קלה ויעילה ליצור קשר רציף עם לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים. הוא עוזר לעדכן את הצרכנים במתרחש, "לגרות אותם" להיכנס לאתר או להזמין מוצר חדש. הניוזלטר "מזכיר" לצרכן על קיומך.

סטטיסטיקות ודאטה: אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הניוזלטר הוא בקרה והוצאת דאטה. במרבית מערכות הדיוור ניתן לדעת מה אחוז הנמענים שפתחו את הניוזלטר, מה הזמן הממוצע של הקריאה, מי הפסיק לקרוא איפה, האם נרכשו מוצרים בזכות הניוזלטר ועוד. מדובר במדדים שווי ערך לעסקים, ולכן לא רק כדאי להשקיע בניוזלטר – אלא גם לדעת עם איזו מערכת דיוור לעבוד.

ומה הופך ניוזלטר למוצלח?

שלוש מלים, בעצם חמש: הוא צריך להיות מעניין ורלוונטי.

אנחנו יכולים לנסות לומר את זה בהרבה מלים, אבל בסופו של דבר נחזור לבסיס: מה שמעניין ורלוונטי ישרוד. מה שלא, יועבר אחר כבוד לתיקיית הזבל.