יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

שקר כלשהו

הכוכב המפתיע של התאגיד – ד"ר האוס

לפני מספר שבועות השיקו בתאגיד "כאן" סרטון פרגון עצמי, ובו הכריז: "חשיפה למיליון צופים ביום של שידורי התאגיד". אולי זה נכון, לא ספרנו. התחושה היא שגם הם לא ממש, אחרת לא היו משתמשים במילה המעורפלת "חשיפה". אלא שמי שצולל לנתוני הרייטינג הרשמיים שמתפרסמים מדי יום מגלה עובדה מפתיעה – אחת התוכניות הכי פופולאריות ב"כאן", ששומרת על קהל צופים נאמן  וקבוע, היא הסדרה "האוס". וזה אולי הרגע להזכיר שזה השידור החוזר העשירי של הסדרה הזאת, ששודרה לראשונה לפני 14 שנה ומשודרת כעת בשעה הלא אטרקטיבית בעליל חצות הליל.

שימו לב את מי עקפה "האוס" ברייטינג בשבועות האחרונים: תכנית התחקירים היוקרתית "זמן אמת", מועדון תרבות, "ערב ערב" עם דב גילהר, "העולם הערב" עם מואב ורדי, "עד כאן", "70 פנים" עם ליאת רגב, "על המשמר" עם לינוי בר-גפן. כולן תכניות אולפן יקרות, עם טאלנטים בולטים

והשקעה של מיליונים בתחקירים, מרואיינים ותוכן. בשבוע שעבר הגדיל "האוס" לעשות ושבר את השיא של עצמו עם 2.1 אחוזי רייטינג – יותר מהתכנית (המצוינת) "פעם בשבוע" עם תם אהרון ששודרה בלב הפריים טיים באותו הערב.

מזל שהמהדורה המרכזית עם גאולה אבן מצילה את המצב, וגם את זה היא עושה לעיתים בהפרש לא גבוה מעוד פרק של הדוקטור הנרגן.

אז נכון שהם עדיין מתעקשים ואומרים שהם "בהרצה", אבל תקציבים של מאות מיליוני שקלים, ותקציבי חדשות שנתיים השווים לאלה של ערוצים 12, 13 ו-14 ביחד, אמורים להביא לתוצאה כלשהי. לא יכול להיות שהם עושים הכול לא נכון. אין ספק שצריך שידור ציבורי שהרייטינג הוא לא השיקול העיקרי שלו – אבל נדמה שכאן ויתרו לחלוטין אפילו על המאבק אחר הצופים, ובמקרה כזה באמת חבל על הכסף.

כשהכוכב של התאגיד הוא ד"ר האוס, כשאת רצועות הלילה וסופי השבוע של הטלוויזיה החינוכית ממלאים שידורים חוזרים של "אבודים" ו"הבית הלבן", לא מופרך שבקרוב מאוד שוב תעלה השאלה מי צריך כאן טלוויזיה ממלכתית. בימים בהם התוכנית היומית של גורי אלפי יורדת משיקולי תקציב ורייטינג כדאי לשידור הציבורי לעצור לרגע ולבדוק איפה הם טעו (למשל, לוח שידורים בסגנון רוממה, תוכניות שהן לא יותר מרדיו מצולם, היעדר שיווק ומיתוג, היעדר ניוזים בחדשות ועוד ועוד). עכשיו, יבואו מירי רגב ואיוב קרא ויגידו "אמרתי לכם", והכי עצוב – הם גם יצדקו.