רק מילה: נכס טרור ייחודי - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

רק מילה: נכס טרור ייחודי

האמונה הרווחת אומרת שלאסקימואים יש 100 מילים לתאר שלג (נגלה לכם משהו? זה לא נכון, במקרה הטוב יש רק 4) אבל לצה"ל לעומת זאת, יש לא פחות מילים לתאר יעדי תקיפה. כך קיבלנו בשבוע שעבר את מטבע הלשון הצה"לי החדש לתקיפות – נכס טרור ייחודי.

מה שנשמע כמו משפט של סוכן נדל"ן שקיבל בלעדיות והתיישב לנסח מודעה "מעל הסטנדרט", הצליח להקפיץ את הרשת והתקשורת השבוע ולמלא אותה בבדיחות נדל"ן יד ראשונה במצב מצוין.

אבל אם נניח לרגע את הדחקה בצד, העובדה שדובר צה"ל הפך למחולל שמות ליעדי תקיפות אינה סמנטית, אלא מעידה על שינוי, והפעם לא לטובה. כשפעולות צבא צריכות פרזנטציה מפוצצת זה לא מרגיש מקצועי. זה מרגיש כמו תעמולה. להתראות דובר צה"ל וברוך הבא "קול הרע"מ" החדש מת"א.

רק אחרי ש"נכס טרור ייחודי" הפך לבדיחת רשת, הבינו בצה"ל שהציבור לא מקבל בהבנה את החידוש הלשוני והחלו להסתבך בנפתולי ההסברים. שורה תחתונה, בסך הכול תחנת טלוויזיה, לא מפעל לייצור מים כבדים.

בשביל מה צריך את כל התיאורים הבומבסטיים האלה שנשמע כאילו נלקחו מתוך "המדריך לנדל"ניסט המתחיל"? לא ברור. במחשבה שניה, עם נכס טרור ייחודי, צה"ל יכול לפצוח בקריירה שניה ולהתחיל למכור שלג לאסקימואים. יקראו לזה פתית שלג ייחודי. לא יקנו? מילה של צה"ל.