נשיא נשיא שעל הקיר - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

נשיא נשיא שעל הקיר

נסו לחשוב מתי בפעם האחרונה ראיתם, כאן בארצנו, קמפיין פוליטי או חברתי שהצליח להניע אתכם, להציק, לרגש או לעצבן.
לא קמפיין מפלגתי לקראת בחירות – כאלה יש לנו למכביר – אלא קמפיין ציבורי, כזה שרואים ברחוב, למען מטרה מסוימת שמשתמש בכלים יצירתיים, חתרניים ופרובוקטיביים כדי לקדם מטרה מסוימת. פה ושם אנחנו רואים מבצעי גרילה חביבים של מפלגות וארגונים, אבל שום דבר באמת מרשים. בבחירות הקודמות-קודמות, כלומר אלה מ-2015, היו אלה פניו העצומים של בנימין נתניהו מחפש בזכוכית מגדלת את האזרחים הקטנטנים על בניין שלם ברחוב אבן גבירול בתל אביב, בליווי הכתובת "אנחנו כאלה קטנים בשבילו". אבל בימים כתיקונם ולא בזמן מערכת בחירות (וכן, יש בכך מידה מסוימת של אוקסימורון), המרחב הציבורי נותר נקי מקמפיינים ציבוריים שמצליחים להזיז משהו או מישהו.

בזמן שאצלנו הכלבים נובחים והשיירה עוברת, בלונדון החליטו להכין קבלת פנים מיוחדת לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שבא לביקור בחודש שעבר. זה לא פשוט להטריל את הטרול הגדול של הפוליטיקה העולמית, אבל Led by Donkeys, ארגון המתנגד לברקזיט, עשה עבודה לא רעה בכלל. הם הקרינו בגודל ענקי, על מונומנטים כמו הביג בן, הטאואר אוף לונדון ומוזיאון מדאם טוסו, קטעים שלא בדיוק מחמיאים לנשיא המבקר: למשל, סרטון משנת 2015 שבו הפוליטיקאי הבריטי בוריס ג'ונסון, ידידו של טראמפ ושר החוץ לשעבר, שהיום מתגאה בתמיכה עזה בנשיא ארצות הברית, אומר עליו מילים קשות; הקרנה של שיעור התמיכה המקומי בבריטניה בנשיא ארצות הברית המכהן – בסך הכל 21% לטובת טראמפ לעומת 72% לטובת קודמו אובמה; או תמונה של אוניית המלחמה ג'ון מקיין, שנקראה על שם יריבו הפוליטי המנוח של טראמפ ושעצם שמה, כך דווח, מעורר פלצות אצל הנשיא האמריקאי.

אפשר לשער שגם השערורייה הזאת תיבלע בתוך ים של פרובוקציות שהנשיא עצמו הצליח לעורר במהלך ביקורו, ובכל זאת – כשרוצים להעביר מסר, צריך לעשות את זה בגדול ובצורה יצירתית, ורק לוודא שפוגעים בול בפוני.