יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

נעבור לפרסומות

שישה קמפיינים שעשו לנו את 2017, ושיש לנו מה ללמוד מהם

1.מחאה כחולה
לפעמים לא צריך לצעוק כדי להביע מחאה וזעם. מספיק להעלות את נאום ההשבעה של דונאלד טראמפ לאתר סרטוני פורנו פופולארי ולכתוב: "אדם לבן ועשיר דופק את כל המדינה".

2.קציצה עם נשמה
עם שורה של קמפיינים מיוחדים ברחבי העולם (על אחד מהם כתבתי ממש לאחרונה), נדמה שברגר קינג הבינה שהדרך הטובה ביותר להגיע לקהל הצעיר היא לעשות קצת רעש ויראלי. בקמפיין הזה לקחו סניף של הרשת והגישו בו המבורגרים מפורקים כשהם עטופים בנייר ורק כשהצרכנים הגיעו לשולחן הם גילו את התקלה. 95% מהם חזרו לדלפק והתלוננו על ההמבורגר שעבר התעללות – ובדרך התעלמו מילד שישב בשולחן לידם ועבר התעללות ממש באותו הרגע על ידי חבורת בריונים. רק 12% מהקונים הרעבים התערבו לטובת הילד והפסיקו את ההתעללות, לפני שהלכו להתלונן על ההמבורגר ההרוס שלהם. הקמפיין הוויראלי הזה הגיע ל-4 מיליון צפיות, ומיתג את ברגר קינג כרשת עם מודעות חברתית.

3.לנצח את עצמך
אם הייתם יוצאים לתחרות ריצה נגד עצמכם, מי היה מנצח? על השאלה הזאת בדיוק ניסו לענות בנייק כשבנו את הפופ-אפ המושלם לחובבי הריצה. מסלול מיוחד שהוקם בלב עיר, ועוצב כדוגמת נעל של נייק, הזמין את הרצים להקים לעצמם אווטאר בדמותם (כמו במשחקי מחשב) ולצאת לתחרות נגד הדמות שרצה במקביל על מסכי הלד.

4.נסיעת מבחן
תחת הסיסמא "תמצא את הזרימה שלך" יצא משקה האנרגיה "לוקוזייד" בקמפיין ויראלי חביב שנתן גם ערך מוסף ללקוחות שלו – אלפי בקבוקים של המשקה קודדו בתחתית שלהם, כך שהם בעצם הפכו לכרטיסי חינם לרכבת התחתית של לונדון. כל מי שקנה בקבוק, יכול היה להעביר אותו אחרי השתייה במכונה וליהנות מנסיעה ללא תשלום. לטובת סרטון הפרסומת החביב גויסה רקדנית בלט, מתעמל אומנותי והמון לונדוני שהוקסם מהריקודים והלך למצוא את הזרימה שלו, ובדרך ליהנות מהמתנה.

5.בספסל ההוא מול האגם
כשהמתחרה עם הקפסולות חורכת את המסך עם ג'ורג' קלוני, הפרסומאים של נסקפה היו צריכים להיות יצירתיים במיוחד. אז הם הגו את קמפיין "ספסל השלום". ולא במובן הישראלי-פלסטיני, אלא במובן ה-Hello. חילקו לאנשים קפה בחינם, נתנו להם לשבת על ספסל ממותג סמוך וכעבור שניות בודדות הספסל התקצר והאנשים הזרים נאלצו להתיידד בעל כורחם ולהכיר אחד את השני. וכשהמרחק מתקצר – הם גילו שדווקא יש להם על מה לדבר וחלקם אפילו המשיכו לשיחה גם על כוס קפה שנייה.

6.עלובי החיים
את עונת האביב האחרונה פתחה האופרה בשטוקהולם שבשוודיה עם הפקת ענק בה משתתפים גם מספר הומלסים שאומצו על ידי הקאסט והפכו לשחקנים במקהלה הגדולה. כחלק מהקמפיין לקידום האופרה החדשה פוזרו ההומלסים בקרנות הרחוב הרגילות שלהם כשבידיהם שלט "מחלק 2 כרטיסים חינם לאופרה למי שיעצור וידבר איתי". לכאורה, מי יסרב לזוג כרטיסים ללא תשלום? ובכן, מסתבר שאלפים רבים שחלפו על פניהם במשך. רק אחרי 12(!) שעות עצר האדם הראשון, דיבר עם ההומלס ואסף את הכרטיסים. הקמפיין האפקטיבי תרם להצגה ולהומלסים והוכיח שוב שלא צריך הרבה כדי ליצור תוכן ויראלי טוב שיהיה גם אפקטיבי למכירות.