ניצוצות גדולים במסך הקטן - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

ניצוצות גדולים במסך הקטן

5 קמפיינים של נטפליקס שאפשר ללמוד מהם

עם כל הכבוד לתכנים הנהדרים שלהם ולמהפכה שהם ייצרו בעולם, נטפליקס יודעים גם איך למכור נכון. ובעיקר איך לעשות את זה קריאטיבי. בענקית הסטרימינג האמריקאית כתבו מחדש את ספר החוקים של הפרסום האמריקאי עם קמפיינים המבוססים על סמים, סקס ופושעים גדולים בלי להתבייש ובלי לפחד מה יגידו עליהם. בחרנו חמישה קמפיינים שעוררו לא מעט רעש, עניין ובעיקר הראו תעוזה (שאפשר ללמוד ממנה לא מעט גם כאן בארץ).

דרמת הפשע והסמים "נרקוס", שזכתה להצלחה ענקית בארץ ובעולם, הגיעה לעונה השלישית שלה כשנדמה שהכול כבר נאמר עליה ובלי הכוכב הראשי פאבלו אסקובר שנהרג בסוף העונה השנייה. מה עושים? רעש, והרבה ממנו. לקראת יציאת העונה פוזרו בחדרי שירותים ברחבי אמריקה שטרות מקופלים של דולר כשלצידם מה שנדמה כשורת קוקאין והמשפט: "בשנות ה90, יש סיכוי של 80% שהקוקאין הזה הגיע מקרטל קאלי".

לקראת עליית העונה החדשה של "הכתר", המבוססת על חייה של המלכה אליזבת, יצאו בנטפליקס במהלך שמצד אחד מקדם את הסדרה ומהצד השני נותן אינפורמציה מעניינת לקהל. ברחבי סינגפור פוזרו שלטים ובהם קטעי היסטוריה על מקומות בהם ביקרה המלכה אליזבת ומה היא עשתה בהם. כך לדוגמא במסעדה מקומית נתלה השלט "בשנת 1972 ביקרה המלכה במסעדה זו ואכלה עוף, מרק חמוץ-מתוק ושעועית מבושלת. ארוחה מתאימה למלוכה. אתם מכירים את המלכה אליזבת, עכשיו תכירו אותה טוב יותר בסדרה החדשה".

שיתופי פעולה הם דבר מבורך. בנטפליקס עובדים לא מעט עם גופים חיצוניים במטרה לקדם את הסדרות שלהם וליצור להן עולמות משלימים. כך לדוגמא המוזיקה שמככבת בפרקים השונים של stranger things זכו לפלייסטים שמלווים כל פרק עם המוזיקה הייחודית שלו בספוטיפיי. לנרקוס יצרו שם אפליקציה ללמידת ספרדית שנועדה לעזור לגולשים לתקשר עם פאבלו אסקובר.

רגע לפני יציאת העונה הקודמת של "בית הקלפים", מצאו בנטפליקס דרך מקורית ומשעשעת להתמודד עם ספוילרים ברשת. הם השיקו כלי שמאפשר לגולשים לגלוש בטוויטר בלי לחשוש ושיוסר אוטומטית כל ספוילר שעלול להרוס להם את חווית הצפייה בסדרה.

גם למסחר מוצרים וגם להרוויח לקוחות מרוצים – גם אתם מתיישבים על הספה כדי לעשות מרתון בינג' ונרדמים מול המסך? אין דבר יותר מעצבן מללכת לישון עם פרק 2 ולהתעורר רק כדי לגלות שהטלוויזיה כבר מזמן בפרק 8 בזמן שחלמתם. גם לזה נמצא הפיתרון – גרביים ממותגות שעליהן יש חיישנים מיוחדים שיודעים לזהות מתי שקעתם בשינה, והם עוצרים אוטומטית את השידור בנטפליקס כדי שלא תפספסו שום דקה מהפרק בסדרה האהובה עליכם.