מצעד המדבקים - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

מצעד המדבקים

היו, כמובן, גם כמה קמפיינים מעולים בשנה האחרונה לעשור הקודם, שבעזרת יצירתיות, שימוש חכם ביתרון היחסי, חיבור לסדר היום הציבורי ורתימת הטכנולוגיה, יצרו ויראליות שגם היתרגמה למספרים בשטח. הנה חמישה קמפיינים ויראליים במיוחד מהשנה החולפת, מתוך רשימה שקיבץ מגזין הפרסום Contagious: 

בתקופה שבה airbnb נוגסת יותר ויותר בשוק שהיה שייך עד לפני זמן קצר לבתי מלון, מלון הונדורס מאיה שבבירת המדינה המרכז-אמריקאית הצליח להתמודד עם השוק המשתנה בצורה מוצלחת במיוחד. הם עיצבו את חדרי המלון כאילו היו דירות airbnb מגניבות ופיתו תיירים תמימים לבוא, להתבאס מכך שהם מתארחים במלון (רחמנא ליצלן) ולא בדירה, רק כדי להתאכזב לטובה זמן קצר לאחר מכן. התעלול החביב נתן למלון 4,200 ביקורים בשלושת החודשים הראשונים לקמפיין, ועלייה של יותר מ-30% בהזמנת חדרים.

אם יש דבר שברגר קינג יודעים לעשות, זה להרוויח פרסום על הגב של המתחרה הגדולה מקדונלדס. אחת הדוגמאות המרשימות והמשעשעות לכך נעשתה בברזיל בשנה האחרונה, כאשר ברגר קינג הבטיחו המבורגר חינם לכל אדם ש"ישרוף" מודעה של מקדונלדס באמצעות מציאות רבודה באפליקציה ייעודית. זה נתן להם מיליארד צפיות במדיה החברתית, 300 אלף הורדות של האפליקציה ועלייה של 54.6% בהזמנות בתוך האפליקציה.

אחד הקמפיינים החזקים של השנה נוצר באיי פארו, שלאף אחד אין מושג איפה הם נמצאים (אולי חוץ מתושביהם). האיים שלחופי סקנדינביה הוכרזו "סגורים לשיפוצים" עבור תיירים במשך סוף שבוע אחד באפריל בשנה הבאה – למעט מתנדבים שיסכימו לבוא ולעבוד בשימור הטבע ואתרי התיירות במשך אותם ימים. הקמפיין הזה שילב תיירות, קיימות ולא מעט הומור, והעניק לקבוצת האיים הקטנטנה והלא-מעניינת-בדרך-כלל פרסום חסר תקדים ושם אותה על המפה.

הקמפיין המדובר ביותר השנה, לטוב ולרע, היה העדכון של חברת סכיני הגילוח ג'ילט לעידן מי-טו. מה עוד לא אמרו על הקמפיין? מרשים, מביך, מעורר השראה וראוי לבוז. הכל כבר נאמר על קמפיין "The best a man can be", אבל המספרים מדברים בעד עצמם: 11 מיליון צפיות ביוטיוב רק בשלושת הימים הראשונים להשקת הקמפיין.

לא רק בישראל, אלא גם בפרו קיים קושי לשכנע קרובי משפחה להסכים לתרומת איברים. מנגד, בפרו אוהבים טלנובלות. לכן, משרד הבריאות המקומי שינה את התסריטים בשתי הטלנובלות המצליחות ביותר כך שאיבריה של דמות שמתה בסדרה אחת הושתלו בדמות מסדרה אחרת. המדינה כולה הייתה בהלם, שמונה מיליון איש נחשפו לקמפיין הסמוי, חלה עלייה של 200% בתרומות איברים וחייהם של לפחות מ-11 מטופלים ניצלו שבוע לאחר עליית הקמפיין.