מפרקים אותו מנשקו - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

מפרקים אותו מנשקו

5 דברים שלמדנו מהמאבק של תלמידי ארה"ב נגד איגוד הרובאים

1. גם לחזקים ביותר, יש מגבלות כוח
עד היום, אף נשיא לא הצליח לנצח את איגוד הרובאים האמריקאי (NRA). הם חזקים, מבוססים בעמדות ההנהגה, עשירים מאוד ומנפנפים בתיקון השני לחוקה שעוסק בחופש לשאת נשק. היו רבים שכלל לא ניסו, וגם אלה שכן – הצהירו שיפעלו נגדם (דוגמת ברק אובמה) נכשלו כישלון חרוץ. אנשי האיגוד לא מהססים להילחם בכל מי שיפריע להם לקנות נשק במרכולים ולנופף בו בכל הזדמנות אפשרית, והם יודעים שיש להם את הלובי החזק ביותר בארצות-הברית ובהחלט משתמשים בזה. אלא שאז, הם פתחו חזית מול הקהל הלא נכון ולראשונה הפסידו.

2. לילדים אין מה להפסיד
אחרי הטבח בבית הספר התיכון בפלורידה – בו נהרגו 17 אנשים – משהו השתנה. אולי זה היה טבח אחד יותר מדי, ואולי פשוט סוף כל סוף נפל האסימון. במקום עוד הצהרות ריקות מתוכן של פוליטיקאים והמשך שגרת החיים בלי שינוי ממשי, הפעם נפל דבר. מאות תלמידים מאותו התיכון יצאו להפגנה אחת, וכעבור שבוע להפגנה שנייה והתקשורת חיבקה אותם בחום. הפוליטיקאים המקומיים זיהו את המומנטום והצטרפו אליהם, ונוצר סחף ספונטאני שכבר אי אפשר היה להפסיק. הילדים האלה, שאיבדו את חבריהם הטובים ביותר ויכלו בעצמם להיות קורבנות הטבח באותה המידה, צעקו את מה שהמבוגרים לא רצו אפילו ללחוש – ואמריקה הקשיבה להם.

3.תזהו את הרגע הנכון לברוח
ממש כמו "חבר" כאן, גם לאיגוד הרובאים האמריקאי יש מועדון לקוחות גדול. כדי לעודד אנשים להצטרף אליהם, הם מעניקים להם הטבות בנושאי ביטוחים, השכרות רכב, תיירות ויין. הפיתוי להגיע למיליוני אנשים גדול מהאידיאולוגיה, וכמעט כל החברות הגדולות בארצות-הברית נמצאות במועדון הזה. אלא שאז הגיע הרגע שבו אפשר לברוח מהספינה, ולא מעט חברות ניצלו את זה – הרץ, אביס, דלתא, אמריקן איירליינס ועוד עשרות חברות הודיעו שהן יפסיקו את הקשרים עם האיגוד וזכו לחיבוק חם מכל הסולדים ממדיניות הנשק. וגם ליח"צ בחינם.

4. הרשתות החברתיות הן הכלי היעיל ביותר למחאות
כמה ימים אחרי הטבח שלח הנשיא דונלד טראמפ מייל למאות אלפי התורמים שלו ובו תמונה שלו מבקר את פצועי הטבח. אחת הניצולות, שראתה את המייל, זעמה וצייצה: "אל תעז להשתמש בחברה שלי לטובת העניינים שלך. לו היה אכפת לך באמת מאיתנו, היית נשאר יותר מ-20 דקות". בסוף היום לציוץ הזה כבר היו מאות אלפי תגובות, שיתופים ולייקים. ניצולה אחרת, שתקפה גם היא בלי הפסקה את הפוליטיקאים, הגיעה תוך ימים לרבע מיליון עוקבים. אולי לרובאים יש את הלובי הכי חזק, אבל לצעירים יש את הרשת והם בהחלט יודעים איך להשתמש בה כדי לנצח בקרב.

5. לנשיא ארצות-הברית דרוש יועץ תקשורת
בפגישתו עם התלמידים שניצלו מהטבח, נצפה דונלד טראמפ כשהוא מחזיק פתק ובו שאלות מנחות לדיון איתם כדי לא להיתקע בשיחה, כאילו הוא היה בדייט מביך. אלא שהמבוכה האמיתית הייתה בבנאליות של השאלות, ובשאלה שעלתה בכל כלי התקשורת בארצות-הברית: האם טראמפ עד כדי כך מנותק, עד שהוא צריך פתק שיהיה כתוב בו "אני מקשיב לך" או "מה הדבר שהכי תרצה לספר לי?". לאובמה זה לא היה קורה.