עדכון גרסה? לפעמים כדאי להישאר עם הקלאסיקות המוכרות לנו - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

עדכון גרסה? לפעמים כדאי להישאר עם הקלאסיקות המוכרות לנו

הגרסה החדשה של חברת הסברו (Hasbro) למונופול, המשחק הכל כך מוכר לנו מילדות, הוא אעפס, איך אומרים? לא ממש יחזיר אותנו לשבת מסביב לשולחן המשפחתי בשבתות גשומות. הסיטואציות המלחיצות שאנחנו זוכרים כילדים כמו למשל, מי הראשון בשולחן שיקנה את דיזנגוף ואיך מתחמקים מהכלא, כבר לא רלוונטיות בגרסה של המילניאלז.

המונופול החדש מקבל המון תגובות, לטוב ולרע, ולא רק מקשישים שגדלו על המונופול אלא גם מבני דור המילניאלז שנתפסים כשטחיים על פי הגרסה המחודשת של המשחק. אז נכון שלאורך השנים המונופול עבר שינויים ועדכנו אותו לא פעם, אבל נראה שהעדכון האחרון הלך רחוק מדי. ואולי בעצם לא, כי אלה היום החיים של דור המילניאלז – נסיעות משותפות, מגורים בבית של ההורים, אוכל טבעוני ושווקי איכרים וכל אלה באים לידי ביטוי במונופול החדש של הסברו.

במונופול החדש, בניגוד לגרסה שגדלנו עליה, לא צוברים נכסים, כמו בתי מלון אלא "חוויות" כמו ארוחה במסעדה טבעונית, פסטיבל מוזיקה, ביקור בחוות איכרים ואפילו רביצה על הספה של החבר הכי טוב שלך. אז נכון שהגרסה הזו אכן מתאימה יותר לחיים בשנת 2018 ובטח כשהמוטו של המשחק הוא: "תשכחו מנדל"ן, ממילא אין לכם כסף לזה" (באמת שזה מופיע בקופסת המשחק), אבל האם זה משליך על כל מה שיש למילניאלז להציע לנו? לא בטוח. מהחברה כבר יצאו עם תגובה שאומרת שהם בעצמם חלק מדור המילניאלז ושהם יצרו את המשחק כדי לשבור את השגרה ולצחוק על חוויות יומיומיות אבל זה לא הספיק לכולם והתגובות גועשות.

ובמקביל מה? צריך גם למכור מונופול, ועונת החגים בארצות הניכר היא הזדמנות מצוינת לעשות קופה, אז הסברו יצרו סרטון שזכה כבר ליותר מ-4 מיליון צפיות בשבוע ועשרות אלפי שיתופים, והיד עוד נטויה. אז מה כל כך מיוחד בסרטון? על פניו לא הרבה. משפחה שנמצאת בתא מעצר ונחקרת בחשד לפלילים, או יותר, מהלכים מעוררי תמיהה במונופול. לא נגלה לכם את הסוף, רק נאמר שיש לנו תחושה שמי שמנצחת בסוף זו הילדה הקטנה.

https://www.youtube.com/watch?v=HOiH4U9qlBc&ab_channel=Hasbro