יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

לכלכתם!

האמת שלא ראינו את זה מגיע. דווקא חברת דאב שהצטיינה בקמפיינים רגישים ומעצימים לנשים, כמו קמפיין ״הנשים האמיתיות״ של הרשת משנת 2006 שבו פרסמו את המותג נשים מבוגרות ומלאות שאינן דוגמניות. או הקמפיין מ-2013  שהראה לנשים שהן הרבה יותר יפות ממה שהן חושבות, על-ידי כך שביקש מהן לתאר את עצמן לצייר קלסתרונים. אבל דווקא דאב נפלו בקמפיין גזעני.

אישה שחורה הופכת לאישה לבנה אחרי שהיא משתמשת בסבון דאב? תגידו, אתם אמיתיים? הפרסומת, באורך שלוש שניות בלבד, שהעלתה החברה לפייסבוק עורר שערוריית רשת:

הגולשים זעמו כי המסר של הקמפיין הוא שאנשים לבנים נקיים יותר מאפרו אמריקנים: "מה ארה"ב מנסה להגיד לשחורים… שאנחנו נשפטים על פי צבע עורנו וזה כולל את מה שנחשב ליפה במדינה הזאת״? או: "איזה מסר דאב מנסה להעביר חוץ מגזענות בוטה?" כתבו המשתמשים, שרבים מהם גם איימו להחרים את המותג.

בדאב מיהרו להפעיל בקרת נזקים ולהתנצל, אבל הגולשים נשארו סקפטיים משום שזו אינה הפעם הראשונה שדאב מפרסמת מסרים בעייתיים ברשתות החברתיות.

מה אנחנו למדים מזה? את אם האמהות של הקלישאות – כמה קשה לבנות, וכמה קל להרוס. וגם, איך הרס אחד ממוטט את כל ההערכה החיובית שיש למותג.