לכו למתחרים - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

לכו למתחרים

כמו טום וג'רי, כמו מסי ורונלדו, כמו רבין ופרס, כך גם היריבות הנצחית שבין שתי ענקיות המזון המהיר, מקדונלדס וברגר קינג – הן לא יכולות ביחד, ולא יכולות זו בלי זו. התוצאה היא מלחמת שיווק בלתי נגמרת שבה שני הצדדים משחקים על הדימוי שנוצר והתקבע במשך השנים – מקדונלדס בתור המובילה הקבועה, זו שנותנת את הטון, וברגר בתור המתחרה הקטנה יותר שנושפת בעורפה. לפעמים נדמה שכל אסטרטגיית הפרסום של ברגר קינג מבוססת על דרכים יצירתיות להטריל את האחות הגדולה ולהציג אותה בתור זקנה ומיושנת, לעומת ברגר קינג הצעירה והבועטת. בכמה מהמהדורות האחרונות של "קול המון" הזכרנו כמה מההטרלות האלה, וכמה פעמים (נדירות) שבהן מקדונלדס ניסתה להצליף בחזרה.

אלא שבאחרונה נראה שברגר קינג החליטה לשנות אסטרטגיה: כאשר מקדונלדס יצאה במבצע התרמה מיוחד בארגנטינה בשם "Happy Day", יום שבמהלכו על כל ביג מק שיימכר ייתרמו שני דולרים לצדקה, ברגר קינג השיבה במבצע משלה בשם "יום ללא וופר": בדיוק באותו יום, הכריך המפורסם של ברגר קינג לא יימכר במזללות, ובמקום זאת הלקוחות המאוכזבים יישלחו לסניף מקדונלדס הקרוב כדי לקנות ביג מק, ובכך לעזור למבצע ההתרמה. בברגר קינג ליוו את הקמפיין בסרטון שבו נראה הקמע של הרשת, מין מלך מצועצע, הולך לסניף של מקדונלדס לקנות בעצמו ביג מק; ובכרזה שבה נראה המלך ורונלד מקדונלד משלבים ידיים.

זו לא הפעם הראשונה שברגר קינג מבצעים תעלול יח"צני כזה: ב-2015 הם הציעו למקדונלדס לערוך הפסקת אש במלחמת ההמבורגרים ולייצר ביחד "מקוופר", הכלאה של שתי הקציצות המתחרות, שתשמש מופת לשלום ולדו-קיום ברחבי העולם.

איך ייראו ההטרלות הבאות במלחמת ההתשה הזאת? אנחנו מעריכים בזהירות, שזה ייגמר במיטה.