(לא) אוהבים את זה מטונף - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

(לא) אוהבים את זה מטונף

גרין וושינג היא פרקטיקה מקובלת בעולם התאגידים והפרסום – מירוק תדמיתה של חברה עם מוניטין מפוקפק באמצעות קידום רעיונות סביבתיים שונים. מהצד השני, קמפיינים שונים מנסים לקחת סוגיות כבדות משקל ולהקליל אותן קצת באמצעות שימוש מודע בחומרים מבדרים ולעיתים פרובוקטיביים. הדוגמה הבולטת לכך היא הקמפיינים של עמותת PETA, שמקדמים זכויות בעלי חיים באמצעות שימוש מחפיץ למדי בגוף האישה.

אתר הפורנו פורנהאב הצליח לשלב את שתי הגישות בקמפיין אחד. "סרט הפורנו המלוכלך ביותר אי פעם" הוא שמו של הקמפיין, שבו נראים שני צעירים נהנים זה מחברתו של זו, על רקע חוף ים מלא באשפה, שמונעת מהצופה לקבל תצפית מפורטת על המתרחש. ככל שהסרטון מתקדם, צוות שנמצא במקום מנקה את האשפה וניתן לראות יותר מהאקשן. בנוסף לרצון לעורר מודעות לניקיון החופים, בפורנהאב הבטיחו לתרום לעמותה למען ניקיון האוקיינוסים על כל צפייה בסרטון. סגן הנשיא של חברת הפורנו הסביר כי "אנחנו אמנם מלוכלכים כאן בפורנהאב, אבל זה לא אומר שגם החופים שלנו צריכים להיות".

נראה שלפני שהם מעוניינים לעורר מודעות לסוגיות סביבתיות, פורנהאב בעיקר מנסים להפוך למיינסטרים. המהלך מצטרף למגוון קמפיינים שיזמה הזרוע הפילנתרופית של חברת הפורנו, ביניהם קמפיין למען דבורים, למאבק בסרטן השד וכן – תחזיקו חזק – כתוביות בסרטונים, לטובת צופים כבדי שמיעה.

 

WATCH: Pornhub campaign to clean up ocean plastic pollution with ‘dirtiest porn film ever’