כתוב בחול - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

כתוב בחול

בזמן שכאן בישראל נאחזים בשאריות אחרונות של חורף, בקצה השני של העולם נמצאים בעיצומה של העונה החמה. בחצי הכדור הדרומי עכשיו זה קיץ על החוף, וב"פולקסוואגן" עלו על קמפיין פרסום קיצי במיוחד לטנדר החדש שלהם לעשירי ארגנטינה, שמשלב לואו-טק מרענן עם אסטרטגיה חדשנית ואווירה קליפורנית.

בניגוד לטרנד העתידני והטכנולוגי המקובל בשיווק כלי רכב, מבלי לדבר על בטיחות, פיצ'רים ואביזרים מיוחדים ואפילו בלי קצת אווירה משפחתית חמימה, בפולקסוואגן הלכו על המשאב הכי פשוט והכי זמין באזור החוף של בואנוס איירס: חול. אמארוק, הטנדר החדש של פולקסוואגן, מיועד בעיקר לנהגים אמידים שאוהבים ליהנות מהחיים. בהתאם, ענקית הרכב הגרמנית החליטו לטרגט את קהל היעד בצורה מקורית במיוחד, ועל הדרך לסמן וי על טרנד הקיימות הבלתי נמנע. מה עשו? לקחו טנדר מהדגם המדובר וציידו אותו בזוג צמיגים עם חריטה של הלוגו של אמארוק ונתנו לו לגמוא מדי בוקר עשרות קילומטרים על חופי הנופש שבפריפריה של הבירה הארגנטינית, ועל הדרך לחרוט על החול מאות אלפי לוגואים שמעבירים את המסר בצורה הכי פשוטה וישירה. נשמע פרימיטיבי? יכול להיות, אבל מדובר במופת של טירגוט – לא פחות מ-800 אלף איש ביום נחשפו לקמפיין של פולקסוואגן, שהצליח ליצור באזז מקומי לא מבוטל.

לצורך הסרטון שהשיק את המהלך המבריק נכתב שיר שכאילו נלקח מקליפורניה בסבנטיז ממיטב מסורת ה"יאכט רוק" על רקע תמונות המוכרות לכל פורְטֶניוֹ, כלומר תושב בואנוס איירס, שיוצא לוואקאסיונס בחופי הסביבה. ואם אווירת הביץ' בויז, הפאן והברקת הלואו-טק לא הספיקו, בסרטון מקפידים לציין שכל זה נעשה מבלי לבזבז אפילו דף נייר אחד. גם ויראלי וגם סביבתי – כי בכל זאת יש אוויר טוב (בואנוס איירס) לשמור עליו.

אז נכון, חוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים (התשנ"ז) קובע בפשטות כי "לא ינהג אדם ברכב בחוף הים". למזלם של אנשי הפרסום של פולקסוואגן, בארגנטינה לא שמעו על החוק הזה. הרווח כולו שלהם.