יש לכם הודעה חדשה - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

יש לכם הודעה חדשה

פתאום כולם מגלים את הטלגרם – ולפייסבוק יש סיבה טובה מאוד לשקשק מפחד

הצעירים כבר לא בפייסבוק, המבוגרים לא באינסטגרם, המגניבים עזבו את ווטסאפ והעם מעולם לא גילה את הטוויטר. אז איפה כולם? נדמה שהם עוברים, לאט אבל בטוח, לטלגרם.

האפליקציה שפותחה ברוסיה ושימשה בתחילת דרכה בעיקר את דאע"ש, צוברת פופולאריות ומאות משתמשים חדשים מצטרפים אליה מדי יום.

העדנה הראשונה של האפליקציה בישראל אמנם הייתה בזכות ה"טלגראס" והפיכת משלוחי הסמים לקלים וזמינים, אבל עכשיו היא כבר מגיעה להמונים. גם כלי התקשורת מגלים אותה בתור פלטפורמה קלה ופשוטה להעברת מידע – עמית סגל ודפנה ליאל כבר מעדכנים שם אלפי אנשים בכל דבר חדש שקורה, גם ערוץ 10 ומעריב פתחו ערוצים משלהם עם עדכונים שוטפים. וזו רק ההתחלה. גם פוליטיקאים כמו ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך בנט, תמר זנדברג ואחרים גילו את הטלגרם ודואגים לעדכן אותו באופן תדיר.

בקצרה, ובלי להלאות בפרטים, מה כל כך טוב בטלגרם הזה? צ'טים פרטיים בהצפנה מיטבית, אפשרות למחוק הודעות אצל שני הצדדים, שליחת קבצים עד גודל של 1.5 ג'יגה, אפשרות לפתוח קבוצות בלי הגבלת משתמשים, גיפים משעשעים וממשק פשוט ונוח.

בזמן שבפייסבוק משתמשים בגלוי (ובלי להתבייש) בווטסאפ כדי לדלות עליכם עוד ועוד פרטים שיוכלו לעזור להם מסחרית, בטלגרם מבטיחים שהם לעולם לא יסחרו במידע עליכם. ולא מדובר בהבטחה פשוטה – כשהאפליקציה ניתנת להורדה בחינם, ואין מודל כלכלי באופק, לא ברור כיצד הם ישרדו בלי להשתמש בפרטים של המשתמשים. אבל נשאיר להם את הסוגיה הזאת.

אז לאן אפשר לקחת את זה מכאן? האמת היא שלכל מקום שרק נרצה. טלגרם היא פוטנציאל ענק גם למפרסמים ולחברות שרוצות לשמור על קשר אישי וישיר עם הלקוחות – אפשר לפתוח קבוצות של עדכונים, אפשר להשתמש ברובוטים אוטומטיים וליצור סרטים ותמונות. ואת הכול אפשר לעשות בלי שליטת גוגל ופייסבוק, ובלי פרסומות והסחות דעת מיותרות. עכשיו, כשהעם מגלה את הטלגרם, זה הזמן של כל המוחות היצירתיים לפצח גם את הפוטנציאל הגדול שטמון בו עבור הגורמים המסחריים. כי 100 אלף קוני סמים ב"טלגראס" לא טועים – רק צריך לפצח את הדבר הגדול הבא.