יש לי אהוב בסיירת יוטיוב - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

יש לי אהוב בסיירת יוטיוב

ככל שהמילה "מותג" מתאימה בהקשר הזה, ספק אם יש מותג יותר חזק בצבא האמריקאי מהמארינס, חיל הנחתים שכבר 243 שנה נלחם בכל פינה בגלובוס – ותיק יותר מארצות הברית עצמה – ועשה לעצמו שם של אחד הגופים הקשוחים, היעילים והקטלניים ביותר בצבא, מלחמה אחרי מלחמה, חיל שבוחר את חייליו בקפידה כדי לבצע משימות קשות במיוחד מעבר לים.

אלא שהזמנים משתנים, הרגש הלאומי והקריאה לדגל הם כבר לא מה שהיו והמארינס נאלצים לשווק את עצמם לדור חדש של אמריקנים. כשמוסיפים לזה את העובדה שאין גיוס חובה (מה שהיה עוזר לפתור את בעיית השיווק) ואת הלקוחות החדשים מקרב דור ה-Z הידוע בפינוקו, שלאו דווקא מתחברים לכל הקשיחות הזאת – כי כשסמל המשמעת צורח לך בפנים זה קצת פחות פוליטיקלי קורקט ואם חייבים להקריב שעות שינה אז רק לטובת נטפליקס – שיווק של שירות צבאי במקום קשוח כמו המארינס הופך למשימה בכלל לא פשוטה.

בצעד חתרני ומרשים במיוחד החליטו במארינס לחתור למגע בצורה קצת שונה, עקפו את אמצעי התקשורת המיושנים והסתייעו בלא פחות מחבורה של יוטיוברים כדי שיעזרו להם לפנות לדור הצעיר. ארבעה יוצרי תוכן פופולריים במיוחד עם מיליוני עוקבים נקראו למשימה והוזמנו לשלושה ימים של מיני טירונות שנבנתה במיוחד עבורם בבסיס הטירונות הנודע של המארינס בפאריס איילנד, דרום קרוליינה. כל אחד מהם צילם את שלושת הימים וערך מהם סרטונים שבהם מוצגת נקודת המבט האישית שלו, עם כל מה שכרוך בוולוגים מסוג זה.

המארינס קיוו לגשת בצורה בלתי אמצעית לצעירים ולהציג להם את החיל הנודע כחוויה קשוחה ומאתגרת, אבל כזאת ששווה אחרי זה לרוץ לספר עליה לעוקבים ביוטיוב, ואם אפשר אז גם להריץ עליה קצת דחקות. הם קיבלו תיעוד מעניין ומגוון והגיעו בצורה ישירה למיליוני צופים, גם אם בדרך נחשפה קצת מציאות פחות נעימה: אחד היוטיוברים (שלא במפתיע, היחיד מהארבעה שלא נבחר בגלל קשר כלשהו לפעילות גופנית) נדהם מכך שמתייחסים אליו כחייל ולא כאזרח והחליט לפרוש בסוף היום הראשון. איך אומרים בשייטת? כשהגלים מתחזקים, החזקים מתגלים.