הקש ששבר את איקאה - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

הקש ששבר את איקאה

בחברת איקאה החליטו להפסיק לייצר ולמכור קשים לשתייה בבריטניה ובאירלנד כדי לסייע לשמירה על הסביבה. לכאורה אירוע שולי, בוודאי אצל חברה שהקטלוג שלה מכיל אלפי מוצרים שנכנסים ויוצאים ממנו בכל כמה חודשים.

אלא שבאיקאה החליטו לא לפספס גם את ההזדמנות הזו ליח"צ – והפכו את הוצאת הקשים לאמירה של ממש. החודש נפתחה במוזיאון לונדון לאומנות המוערך תערוכה בה יש גם מוצג מיוחד – "הקש האחרון". קשית פשוטה, כחולה, מכופפת, שהייתה האחרונה להישאר על המדף וממנו עברה ישירות למוזיאון. "אנחנו רוצים לעורר את המודעות של כולם לנזקים הסביבתיים שיוצרים הקשים הבודדים", אמר דובר איקאה. "להראות שיש אלפי פעולות שכל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי להפוך את העולם הזה לטוב יותר".

וכדי להגדיל את מהלך היח"צ עוד יותר, השיקו בחברה גם תנועה חברתית בשם "הקש האחרון", במסגרתה כל אחד יחלוק עם הסביבה את הדבר הקטן שהוא עושה בשביל הסביבה. ויש גם האשטאג כמובן, שכולל את שם המותג. פרסומת חיובית עם ערך טוב לא הזיקה מעולם. ואם זה גם עוזר לסביבה על הדרך, מה רע.