העובדת המבוקשת בעולם - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

העובדת המבוקשת בעולם

לא לכולם קל להתמודד עם פרידות, אבל אף אחד מהם לא עשה מה שעשתה חברת שיתוף מכוניות בשם CityBee מליטא בתגובה להחלטתה של עובדת מבטיחה לנטוש לטובת גוגל.

העובדת, מנהלת שיווק בשם פִּייה, גילתה בוקר אחד לפני כמה חודשים שעירה, וילנא, התמלאה בבילבורדים הנושאים את שמה ומפצירים בה להישאר ולא לעבור. הבילבורדים לוו בהודעות דומות על המכוניות של CityBee ובפוסטים ברשתות החברתיות, כשאפילו משפיעני אינטרנט ליטאים התגייסו לקמפיין ההזוי. למען הסר ספק, פייה איננה סלב מקומי, סתם אדם פרטי שמנהלי החברה מאוד מאוד לא רצו להיפרד ממנו ולכן החליטו להשקיע בה, ובכן, קמפיין שלם.

נשמע כמו בדיחה פרטית משונה? זה כנראה מה שזה, אבל לא רק. יותר מכך, זה ניסיון מוצלח מאוד לשוות לחברה פנים אנושיות, להראות עד כמה רחוק היא מוכנה ללכת כדי לשמר עובדים, להעלות מודעות לאופי התזזיתי של העבודה בימינו – ובעיקר, תצוגת תכלית מופלאה של יצירתיות יח"צנית. "בין אם פִּייה תישאר או לא, יצרנו משהו שהיא לעולם לא תשכח", הסביר מנכ"ל החברה, לוקס אילה, שיזם את התכסיס היח"צני. "יש בכך ערך עבורה וגם עבורנו. זה ווין-ווין". אפשר להניח שיותר משפייה הייתה חשובה לחברה, היא שימשה אמתלה לקמפיין המבריק. מתברר שמנכ"ל החברה כבר נודע כתכסיסן לא קטן ויצירתי מאוד. אילה החל את דרכו בעולם השיווק והעסקים כשהיה מגיע למשרדי חברות שרצה לעבוד בהן בתור שליח של דונאטס, מניח על שולחנו של אחד המנהלים קופסת מאפים ובתוכה מסמך המתחיל במשפט "קורות חיים לרוב מגיעים לפח. שלי – לבטן שלך" וממשיך בהצגה של השליח המסתורי – מה שהפך לאגדה מקומית והזניק את הקריירה של אילה.

ומה עם פייה? היא, מצדה, התרגשה מהמחווה היפה אבל לא השתכנעה והמשיכה לעבודת החלומות שלה בגוגל. אפשר להניח שסיטיבי התגברו על האובדן.