המלחמה על הקציצה - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

המלחמה על הקציצה

המלחמה בין ענקיות ההמבורגרים, מקדונלדס וברגר קינג, היא אמנם לא הדרמטית ביותר שמתרחשת היום בעולם, אבל היא אחת היותר משעשעות.

כבר דיווחנו כאן בעבר על קורות המלחמה המדוברת ועל האופן שבו ברגר קינג, בעלת הנחיתות המובנית, תוקפת את היריבה המושבעת על מנת לזכות בתדמית שובבית ונועזת, לעומת מקדונלדס הענקית המגושמת. אנחנו כמובן איחלנו בהצלחה לשני הצדדים והדגשנו שהדבר המעניין הוא הפיכתה של ההטרלה מפרקטיקה אינטרנטית מפוקפקת לטקטיקת פרסום לגיטימית לחלוטין: מותגים כבר לא חוששים להפשיל שרוולים, להתלכלך ולשחרר מנה הגונה של טראש טוק לעבר המתחרים. אבל מה יוצא להם מזה? כאמור, מנה הגונה של מגניבוּת והוכחה שהמותג לא לוקח את עצמו ברצינות יתרה. בקיצור, זו מלחמה שבה שני הצדדים יוצאים מורווחים.

בקרב האחרון עד כה במלחמה העקובה מקטשופ ביקשו במקדונלדס לקדם את השירות החדש והמהפכני שלהם, במושגים של מזון מהיר, ועל הדרך לעקוץ את המתחרה: במודעת פרסומת בבריסל, בלגיה, שמדווחת על השירות עד השולחן בסניפי הרשת, נכתב: "לקבל שירות ממלך, או לקבל שירות כמו מלך?" ולמי שלא הבין את הרמז העבה צורף גם כתר שעשוי מהקשתות הידועות של מקדונלדס.

כמובן שברגר קינג לא נשארו חייבים, ותלו בסמוך למודעה של מקדונלדס מודעה משלהם, שאומרת בפשטות: "למה לנסות לצלות (to roast) כשאתם אפילו לא מסוגלים לעשות בשר בגריל להבות?" בהתייחסות לטכניקת בישול הקציצות של המתחרה. על אדמת בלגיה התנהלו כמה מהקרבות הקשים במאה הקודמת, אבל מלחמת חפירות כזאת עוד לא הייתה שם.