יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

הטרילו את הטרולים

הקמפיינים שאנחנו הכי אוהבים הם אלה, שהופכים את הצד הנגדי למגפונים של מסרי הקמפיין. הסכיתו וקראו:

הכירו את נואה ינסמה, סטודנטית מאמסטרדם שתיעדה בחשבון האינסטגרם שלה את כל הגברים שהטרידו אותה מינית במשך חודש. היא צילמה למעלה מ-20 תמונות סלפי ותיעדה את האמירות הפוגעניות שהופנו אליה.

"Dear cat callers its not complicated – שורקים יקרים, זה לא מסובך – קראה ינסמה לחשבון שלה והסבירה שמטרתה להעלות את המודעות לנושא ההטרדות המיניות שכן "אנשים לא יודעים כמה תדיר זה, ובאיזה היקף זה קורה". בראיונות לתקשורת היא סיפרה שלא הסבירה לתוקפים מדוע היא מצלמת אותם והם, כמובן, שיתפו פעולה.

המיזם של ינסמה הזכיר לנו את Wunsiedel – וונזידל, עיר קטנה בגרמניה עם בעיה גדולה ורעיון אדיר. במשך יותר מרבע מאה התקיימו בעיר הזו צעדות של ניאו נאצים גרמנים, שעלו לרגל לקברו של רודלף הס (גם אחרי שהקבר נהרס והגופה הוצאה ממנו ב-2011). תושבי העיר החליטו לעשות מעשה וב-2014 הכריזו על ״צעדת הצדקה הכי לא רצויה בגרמניה״, פרויקט בשיתוף המרכז לתרבות דמוקרטית בגרמניה.

במסגרת הצעדה העבירו התורמים ותושבי העיר 10 יורו לתרומה על כל מטר שהצועדים הניאו נאצים צעדו. הכסף הועבר לארגון EXIT – Deutschland שמסייע לניאו נאצים ולאנשי ימין קיצוני לצאת ממעגל האלימות ולבנות חיים חדשים.

״נאצים נגד נאצים״ כונה המיזם הזה, במסגרתו קושטה העיר בכרזות המדחקקות על הניאו-נאצים ומסלול הצעדה סומן בסכום אותו גייסו הצועדים בכל מרחק נתון. בסוף הצעדה חיכתה לצועדים כרזה המודה להם על הכסף הרב שנתרם (10,000 יורו) לצד כרזות בסגנון ״לו הפיהרר היה יודע״.