הבירה שלנו שתן. באמת - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

הבירה שלנו שתן. באמת

"כנראה שזו הבירה הטובה בעולם", מכריזה על עצמה המבשלה הדנית קרלסברג כבר כמעט חמישה עשורים.

מדובר באחד הסלוגנים המוצלחים והזכורים בענף, אבל נראה שיש דבר כזה סלוגן טוב מדי – כשהפער בינו לבין המוצר הופך את כל העסק לאירוני, ואף אחד לא באמת מאמין שקרלסברג היא הבירה הטובה בעולם, לא בוודאות וגם לא כנראה. אז איך יוצאים מהפלונטר? המבשלה הוותיקה, שמלווה כבר שנים את שידורי ליגת האלופות, הלכה על אסטרטגיה שפחות עובדת על כר הדשא – גול עצמי. "כנראה שזו לא הבירה הטובה בעולם. אז שינינו אותה", אומר הקמפיין החדש והאמיץ של קרלסברג באנגליה, שהושקעו בו 20 מיליון פאונד.

"פעם זה היה נכון, אבל היום? כנראה שלא. איפשהו לאורך השנים, איבדנו את הדרך", אומר דיסקליימר ארוך במיוחד שמבטיח לתקן את הדרך ולהשקיע באיכות הבירה. למה זה מבריק? כי זה יוצר באז, מעורר אמון, מעיד על מותג שמספיק בטוח בעצמו בשביל לגלות קצת הומור עצמי, ולא פחות חשוב – מצליח לשמור על הסלוגן האיקוני ואפילו קצת לצחוק עליו. ווין-ווין.

 

אל קו ה"אשמנו בגדנו" של קרלסברג מצטרפות הצהרות על מתכון חדש ומיתוג חדש של הבירה הוותיקה כ"פילזנר", שאמורים להפוך אותה לתחרותית בשוק הבירה האירופי, שהולך ונעשה יותר ויותר אנין עם הזמן. אבל מבשלת הבירה הדנית לא הסתפקה בכך: אולי החלק המבריק ביותר בקמפיין כלל קידום בכסף של ציוצים מעליבים על טעם הבירה, בסגנון “Mean Tweets” – מכאלה שמשווים את טעם הבירה למקלות לחם תפלים ואפילו לשתן, רחמנא ליצלן, ועד ציוצים שטוענים כי "לדור שלנו יש בעיות אמון כי כולנו גדלנו על פרסומות אדירות שאומרות שקרלסברג היא הבירה הכי טובה בעולם, רק כדי לטעום את החרא הזה ולגלות שזה כמו לשתות את מי האמבטיה שסבתא שלך מתה בה". לא פחות.

בתגובה לציוץ שתוהה אם בעל הבית השתגע בצוות הדיגיטל של קרלסברג, ענו שאלה לא אנשי הסושיאל של החברה אלא מבשל הבירה הראשי שהחליט להוציא את הכביסה המלוכלכת. באנגליה זה עובד, אבל האם השוק הישראלי מוכן לקמפיין כזה? נראה מי ירים את הכפפה.