הבאד הזה הוא בשבילֵך - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

הבאד הזה הוא בשבילֵך

כמו בציטוט שיוחס לסגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ספירו אגניו, חברות ותיקות עשויות לגלות יום אחד שהממזרים שינו את הכללים ולא סיפרו לנו.

הלוחות הטקטוניים בחברה נעים במהירות ומותגים ותיקים מוצאים את עצמם עם דימוי בעייתי שפוגע במכירות. לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא כאלה: כל מוצר שמשווק באופן מסורתי לגברים מגלה בשנים האחרונות שהגבריות הפכה לרעילה, וכדי לשחות באלגנטיות בין הזרמים בחברה חייבים להינעל על אסטרטגיה יעילה להתמודד עם משקעי עבר בעייתיים. כשזה מצליח, זה כמו להפוך לימונים ללימונדה. הקמפיין המדובר של ג'ילט השנה, שקרא להילחם בגבריות מהזן המטרידעודד גברים להתאפס, הלך בכיוון הזה ועורר תגובות מנוגדות.

חברת הבירה הוותיקה באדווייזר יצאה לאחרונה בקמפיין קליל יותר שמבקש להתמודד בחינניות עם אותה גבריות שמקלקלת את הבירה, וגם עם סתם סקסיזם ישן ולא כל כך טוב. בזמן שבישראל עדיין הולכים על יהדות השרירים עם "תגיד תודה שאתה גבר ותשתה גולדסטאר" ומגייסים את ליאור רז מפאודה לקמפיינים אולטרה גבריים, בארצות הברית החליטו ללכת על קו מעט שונה.

מה שהתחיל בפרסומת עם שרליז ת'רון ששודרה לראשונה בערב האוסקר, שבה הכוכבת הדרום אפריקאית קורעת לחבורת גברים את הצורה בסנוקר וכל זה בלי לשפוך את הבירה, ממשיך בקמפיין חדש לכבוד יום האישה הבינלאומי. באדווייזר, או "באד" בפי העם, לקחו שורה של כרזות וינטאג' עם יותר מניחוח של סקסיזם – בכולן הנשים מבשלות בזמן שהגברים עובדים, וכמובן שותים בירה – ונתנו להן טוויסט. "היא גילתה שהיא התחתנה עם שני גברים", אומרת פרסומת מ-1956 – הגבר הרציני שהולך לעבודה, וזה שחוזר הביתה ושותה באד, ולבסוף נכתב: "זו עובדה: באדווייזר משמחת יותר בעלים מכל בירה אחרת אי פעם".

בפרסומת אחרת נראה הגבר עמל על ציוד מכני כבד עם פטיש בעוד אשתו מוזגת לו את הבירה האהובה עליו, ובכרזה נוספת האישה מבשלת בזמן שהגבר שותה את הבירה שלו. בקיצור, כל מה שאנחנו לא רוצים לראות ב-2019. באדווייזר לקחו את הפרסומות הבעייתיות ועדכנו אותן ברוח התקופה הנוכחית: במקום האישה שגילתה שהיא התחתנה עם שני גברים, האישה גילתה שכבר יש לה הכל ושותה בירה עם החברות; במקום הגבר עם הפטיש, בני הזוג נהנים ביחד מפחית בירה בהפסקה מעבודה משותפת בבית; ובמקום בישול, האישה המודרנית מזמינה אוכל ושותה בירה. מה לעשות, אומרים בבאדווייזר, המדינה והתרבות שלנו השתנו לאורך הזמן, והפרסום צריך לשקף את זה. גם מתאים לרוח התקופה וגם עושה שימוש בגרפיקת וינטאג', שבניגוד לערכי וינטאג', עדיין מצליחה למכור.