האצת, זכיתי - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

האצת, זכיתי

לנסוע לאט זה לא כיף. למלא באדיקות אחר חוקי התנועה זה גם לא כיף. שזו בעיה, כי זה מציל חיים ושומר עלינו מפני תאונות.

ועדיין, חוקי התנועה מופרים באופן סיטוני. נראה שבעידן שבו כולנו התרגלנו לשחק בכל רגע נתון במשחק כזה או אחר, בסמארטפון או מחוץ לו, דברים צריכים להיות מספיק כיפיים בשביל שנשתכנע לעשות אותם ולשנות את דרכינו. ככה לפחות חשבו בפולקסוואגן, ועלו לאוויר עם תחרות לרעיון הכי מבריק שיגרום לאנשים לשנות את תרבות הנהיגה שלהם באמצעות תמריץ מספיק מפתה. "תאוריית הכיף" הם קראו לזה – ככל הנראה, מתוך רצון לשוות ליצרנית הרכב הגרמנית הוותיקה תדמית קלילה ומגניבה (כיף) אך גם אחראית ורצינית (בטיחות וחוקים).

אפשר להגיד שההצעה הזוכה עמדה בציפיות, ואולי יותר מכך. קווין ריצ'רדסון, מפיק ומנהל פרויקטים מסן פרנסיסקו, עלה על רעיון פשוט ומבריק: למה לא להתקין מצלמות מהירות שמצלמות נהגים שנוהגים מעל המהירות המותרת וקונסת אותם; ובמקביל, המצלמות קולטות גם נהגים שנוסעים במהירות המותרת או מתחתיה, ומכניסה אותם להגרלה – שבה יתחרו על כספי הקנסות של אלה שלא צייתו לחוק? ההצעה של ריצ'רדסון הפכה למציאות בסטוקהולם בירת שוודיה, שקנתה את הרעיון, וזכתה להצלחה כבירה. בבדיקה שנעשתה לאורך שלושה ימים, המהירות הממוצעת של הנהגים בעיר ירדה מ-32 קמ"ש ל-25 – ירידה של 22%.

אז מה יוצא? גם קמפיין מצוין בשביל התדמית של פולקסווגן וגם דרך חדשה ויצירתית לגרום לאנשים לציית לחוקי התנועה. הבעיה היחידה – מה יקרה ברגע שכולם ימלאו אחר החוקים ולא יהיה כסף להגריל?