משוגעת הבית - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

משוגעת הבית

על המייק-אובר החברתי, אפילו חתרני, שנייקי לקחו בשנה האחרונה כבר נכתב הרבה, אפילו בבלוג הזה. ההימור על שחקן הפוטבול המובטל והפעיל החברתי העסוק קולין קאפרניק התברר כהצלחה מסחררת וסימן מעבר היסטורי, דורי ובעיקר סימבולי של ענקית הספורט.

ניתן להגדיר את זה בתור המעבר ממייקל ג'ורדן, שנימק את שתקנותו בנושאים פוליטיים מקטבים בכך ש"גם רפובליקאים קונים נעליים", לקאפרניק הלעומתי והאנטי-ממסדי, שחקן שהתפרסם פחות בגלל הרגליים המהירות שלו ויותר בגלל הברך שהוא העז לנעוץ בקרקע בזמן שירת ההמנון. הקו היח"צני של נייק וקאפרניק עם Dream Crazy הוצג כעדכון התוכנה של Just Do It אחרי 30 שנה: הישגיות אישית כאומץ פוליטי ואומץ פוליטי כהישגיות אישית.

עכשיו הלכו בנייקי צעד נוסף, גם אם ההימור קצת פחות הרפתקני. יום האישה הבינלאומי הביא איתו את קמפיין Dream Crazier, שתוקף את הבטן הריקה של הסטריאוטיפים השוביניסטיים שנשים נאלצות להתמודד איתם גם בעולם הספורט: רגשניות מדי, בכייניות והעיקר – לא טובות כמו גברים. הסרטון הנלווה, שמבוסס על הסרטון הקודם בקריינותו של קאפרניק, לוחץ על כל הנקודות הנכונות בז'אנר פוליטיקת הזהויות, והעיקרית שבהן הוא קריאת תיגר על מיתוס האישה המשוגעת העתיק והסקסיסטי.

אם הפרזנטור של קו האומץ הפוליטי שנייקי לקחו היה קאפרניק האנטי-טראמפי, מי יותר מתאימה להוביל קמפיין פמיניסטי מהטניסאית האגדית סרינה וויליאמס? לאלה מהקוראים שלא עוקבים באדיקות אחרי הספורט הלבן נזכיר שלראשונה מאז 2011, וויליאמס לא זכתה בשנה שעברה באף תואר משמעותי. חשוב מכך, האירוע הזכור ביותר לגביה בשנה שעברה היה גמר אליפות ארצות הברית שבמהלכו התפרצה על השופט בעקבות נזיפה על התייעצות אסורה במאמן, הטיחה את המחבט ברצפה וספגה קנסות כבדים. היא עשתה זאת תוך כדי שגנבה את אור הזרקורים מנעמי אוסקה הצנועה, שזכתה בתואר החשוב הראשון שלה במעמד חמוץ-מתוק. אם המאבק של קאפרניק זכה לתגובות משבחות, התגובה האגרסיבית של וויליאמס והניסיון שלה להפוך אותה למהלך פמיניסטי נחשבו לשנויים במחלוקת. כך או אחרת, נייקי נתנו לה באלגנטיות את המסגור הנכון לקמפיין שלהם.

ובכל זאת, אם שני הפרזנטורים של נייקי בקמפיין שמדבר על הישגיות בכל מחיר הם ספורטאים שלא בדיוק נמצאים בשיא הקריירה שלהם ובכל מקרה נבחרו יותר בגלל מעמדם הפוליטי-חברתי, סימן שמשהו כאן בכל זאת השתנה.