אל תגעו לי בחולצה - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

אל תגעו לי בחולצה

הימורים הם ספורט לאומי בבריטניה, לא פחות מענפי הספורט שעליהם שמים אינספור בריטים את מיטב כספם.

לפעמים נדמה שהכדורגל, הרוגבי וכמובן מירוצי הסוסים הם לא יותר מתירוץ עבור הריגוש האמיתי – ההימור. ובאמת, בעונה האחרונה, כמעט מחצית מקבוצות הפרמייר ליג, ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה, נעזרו במשרדי הימורים כספונסרים והדביקו את סמליהם על חזית החולצה. בליגת המשנה, הצ'מפיונשיפ, עשו זאת לא פחות מ-17 קבוצות (מתוך 24). אין ספק שיש כאן בעיה אתית, אך לא פחות מכך, בעיה אסתטית, כשהחולצות היקרות והאהובות מוכתמות ללא הפסקה על ידי פרסומות כעורות ועוד של חברות הימורים, רחמנא ליצלן.

אבל נראה שפאדי פאוור, חברת הימורים אירית, לקחה את זה צעד אחד רחוק יותר מכולם: בחודש שעבר, לאחר שהוכרז כי פאדי פאוור חתמה על חוזה פרסום עם קבוצת הכדורגל האדרספילד מליגת המשנה, חשפה הקבוצה את מדיה לעונה הקרובה: אותם פסים כחולים-לבנים סולידיים שמעטרים את חולצות הקבוצה כבר יותר ממאה שנה, בתוספת קו אלכסוני עצום עם שם המפרסם, פאדי פאוור, באותיות קידוש לבנה. הליגה געשה במשך מספר ימים על הפרסום הבוטה והמכוער, עד שהבלוף נחשף: מדובר בכלל במתיחה, שלא לומר הטרלה, מטעם חברת הימורים שכבר ידועה בממלכה בזכות תעלולי הפרסום השובבים והשנויים במחלוקת שלה.

 

 

לא הייתה זו אלא הרמה להנחתה לקראת פרויקט מקיף לניקוי חולצות המועדונים בליגה מספונסרים מכוערים, ומחברות הימורים בפרט. פאדי פאוור עודדו מועדונים אחרים להצטרף לחגיגה ועד מהרה ארבע קבוצות נוספות חתמו על חוזה "אל-פרסום" עם משרד ההימורים האירי, שבמסגרתו החולצה תוצג כמות שהיא, בלי סמל. מה יוצא להם מזה? גם קמפיין מבריק ומשעשע, גם מודעות חברתית ובעיקר – בפעם הבאה שתראו קבוצה שמתהדרת בחולצה נטולת מפרסם, לא תוכלו שלא לחשוד שפאדי פאוור עומדת מאחורי זה.