אז מה הסיפור של פודקאסטים? - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

אז מה הסיפור של פודקאסטים?

העולם מתחלק לשלושה סוגים של אנשים: אלה שמאזינים לפודקאסטים, אלה שמדברים עליהם ואלה שעדיין לא הבינו מה הסיפור.

פודקאסט – ובעברית הֶסְכֵּת – הוא תוכנית שמע שזמינה להאזנה באינטרנט. אפשר להוריד אותו ולהאזין לו בכל זמן, בכל מקום ואיך שרוצים – כמה דקות פה ושם או בבינג'ים ארוכים. ולטובת דור המסכים: בלי תמונה, רק – סאונד!

פודקאסטים עוסקים בדרך כלל ב… הכל! מאקטואליה להיסטוריה, ראיונות, קומדיה ועד טרו קריים. הנושא הכי אזוטרי שיכול לעלות לכם בראש – סביר שיש פודקאסט שלם שמוקדש לו.

על פי מחקר שפורסם בחודש האחרון, 51% מהאמריקאים האזינו לפחות פעם אחת לפודקאסטים, לעומת 44% ב־2018. רק בחודש האחרון, שליש מהאוכלוסייה בארצות הברית האזינה לפודקאסטים. מדובר ב־90 מיליון מאזינים.

נתונים ישראליים טרם נאספו, אבל הפודקאסטים הולכים ומשתלטים גם על השוק המקומי. גם הישראלים מתחילים להתמכר להאזנה לפודקאסטים, אם זה בזמן הנהיגה, ניקוי הבית או הכושר.

האיכות הלא-מעונבת של הפודקאסטים, היכולת להעמיק, להתמסר לנישות שונות ומשונות ולא להתחשב בהרגלים של ההמונים הפכו את המדיום הישן-חדש לטרנד שאי אפשר להתעלם ממנו.

וזה בדיוק העניין: אף אחד לא מצפה שכולם יאזינו לאותו פודקאסט – הפודקאסט לעולם לא יהיה ברודקאסט. המטרה של הפודקאסט היא לדבר בגובה העיניים רק עם מי שכבר בעניין.

כי אם כבר נכנסת מרצונך לפודקאסט על צפרות, כנראה שלא תתנגד לשעה שלמה על ציפורים שמקננות במערב מקסיקו. הפודקאסטים מגיעים מטורגטים ומפולחים, באופן טבעי ובלי להתאמץ.

הפודקאסט הוא נישה, וזה היופי שבו – כשאתה בוחר להתעסק למשל בהיסטוריה של ארצות הברית, בגלישת רוח או בלוחמי אם.אם.איי – בחרת לך את סוג המאזינים. ואז גם יהיה קל לפרסם להם, ורק להם. פודקאסטים הם מדיום תקשורת לכל דבר – וככה צריך להתייחס אליהם.