אהבה על הגריל - יוניק | Unik

יוניק היא חברת יחסי ציבור רב-תחומית, אשר עוסקת בקידום מותגים, רעיונות ואנשים, ומשפיעה כך על המציאות, לטובה

unik is an interdisciplinary PR firm which promotes
brands, ideas and people to impact reality for the better

אהבה על הגריל

את הניחוח של כרטיס הברכה הזה לא תשכחו עוד הרבה זמן

לרשת המזון המהיר KFC יש קהל של מיליוני אוהדים ברחבי העולם שדלי העוף המטוגן יכול לעשות להם את היום. רגע לפני יום האהבה החליטו לצאת ברשת למהלך שמנוני – כרטיסי ברכה ממותגים, שכאשר מגרדים אותם יוצא ריח של עוף מטוגן. כי הרי אין רומנטי מזה.

הכרטיסים הגיעו בארבעה עיצובים שונים, לפי מנות שונות שמגישה הרשת, כשהמשותף להם הוא הניחוח שיוצא מהגירוד – 11 התבלינים הסודיים שעוטפים כל עוף רגע לפני שהוא נכנס לשמן. על הכרטיסים יש ברכות רומנטיות שונות: "יש לך את המתכון ללב שלי", "אנחנו שתי חתיכות עוף בדלי" ואחרים.

את הכרטיסים חילקו ללקוחות בסניפים – ולמרבה הפלא, רבים הלכו ונתנו את הכרטיסים הספק רומנטיים האלה לבני הזוג שלהם. הרשת הרוויחה מחווה יפה ללקוחות, מיתוג מנצח לריח העוף שלהם ותחושת רעב שמתעוררת בעקבות הניחוח המוכר. ועכשיו תורו של הבושם?

אלא שאת הטעם הטוב של המהלך השיווקי קלקל מהר מאוד טעמו המר מאוד של כישלון אסטרטגי. יותר מ-600 סניפים של הרשת הפופולארית בבריטניה נסגרו בשבועיים האחרונים בגלל מחסור בעוף. ברשת טענו שהם החליפו את שירותי השליחות שלהם ונוצרה תקלה לוגיסטית, אבל ככל שעברו הימים הלקוחות הפכו לפחות סלחניים.

ביום הראשון מדובר היה במשבר קטן, ביום השני המשבר גדל וכעבור שבוע מאות לקוחות זועמים עמדו בפתחו של כל סניף ודרשו לקבל את דלי העוף שלהם. המוכרים, שנותרו חסרי אונים בסניפים הסגורים, נאלצו להתנצל שוב ושוב ואמרו שהם לא יודעים מתי המשלוחים יתחדשו. "אני לא מאמינה שעשיתם לי את זה", אמרה אחת הלקוחות. "בגללכם אני צריכה עכשיו לחצות את הכביש וללכת לברגר קינג!". לכאורה משפט מבדח, אלא שהוא נאמר במלוא הרצינות. לרשת יש מיליוני לקוחות נאמנים רק לה, והמשבר אילץ אותם לגלות מחדש את האלטרנטיבות – ומי מבטיח שהם יחזרו?

אנשי KFC פרסמו השבוע מודעה בעיתונות הבריטית בה כתבו: "מסעדת עוף ללא עוף, זה לא דבר אידיאלי. אנחנו מבקשים סליחה מהלקוחות שלנו, במיוחד מאלה שיצאו מהמסלול הרגיל שלהם רק כדי לגלות שהסניף סגור. ותודה לצוות ולשותפים שלנו שעובדים בלי סוף כדי לשפר את המצב. זה היה שבוע משוגע, אבל אנחנו בתהליך ובכל יום עוד ועוד עופות טריים בדרכם למסעדות. תודה שאתם נשארים איתנו".

האם זה יעזור? לא בטוח. מצד שני, הציפייה העצומה שנוצרה לחתיכת עוף מטוגן עוד יכולה לעשות להם פלאות לעסקים אם רק ידעו לתעל את המשבר הזה למהלך שיווקי נכון.